نورالله دلخواه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور تسهیل در ورود زائران به کشور تعداد گیت های ورودی پایانه مرزی مهران نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کرده و مشکلی در ورود زائران به کشور وجود ندارد.
وی با اشاره به موج بازگشت پایانی زائران از کربلای معلی، افزود:‌ با تمهیدات اتخاذ شده، کمترین توقف را در گیت‌های ورودی کشور داریم و ورود زائران در مدت زمان کوتاهی انجام می ‌شود.
دلخواه با بیان اینکه امکانات لازم و برنامه ریزی ها برای بازگشت آسان زائران به کشور فراهم شده است، تاکید کرد: برابر مصوبه ستاد مرکزی اربعین 30 هزار سرویس باید در ایام اربعین توسط اتوبوس های بین شهری انجام شود و سهم ترابری اتوبوس های برون شهری برای استان ایلام 15 هزار سرویس در زمان حضور زائران است که در شرایط کنونی روزانه سه هزار سرویس از مرز مهران به نقاط مختلف کشور صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات همه ساله در آستانه اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است.
تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرزهای سه گانه وارد کشور شدند که بیش از 50 درصد از آنها مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.