سید محمد علوی فر عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد غذا توسط اعضا این کمیته از طریق 200 موکب فعال در سراسر استان پخت و در اختیار زائران اربعین حسینی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تمامی مواد اولیه برای پخت این غذاها از طریق مشارکت و نذورات مردمی تامین شده که عمده آنها نذورات مردمی از خارج استان ایلام است.
وی با بیان اینکه برای تامین این تعداد پرس غذا روزانه پنج تن مواد غذایی مصرف می شود، افزود: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور از مرز مهران مردم می توانند نذورات خود را برای خدمات دهی هرچه بیشتر به زائران به این کمیته تحویل دهند.
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی ایلام یادآور شد: از زمان تردد زائران اربعین حسینی در مرز مهران خدمات دهی به این افراد از طریق موکب های این کمیته بصورت شبانه روزی در حال انجام است.
به گفته علوی فر، فعالیت موکب های کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی تا زمان بازگشت کامل زائران ادامه داشته و پذیرایی از عاشقان اباعبدالله(ع) بصورت شبانه روزی انجام می شود.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 50 درصد زائران اربعین بوده است.
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.