به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، یکی از مشکلاتی که نیروهای پلیس و مرزبانی با آن مواجه شده و موجب اختلال و ازدحام در شهرستان مهران شده ورود و تجمع زائران بدون ویزا است.
این زائران بدون توجه به هشدارها و اطلاع رسانی پلیس همچنان اصرار می کنند که بدون ویزا و تنها با داشتن گذرنامه معتبر از مرز عبور کنند.
پلیس و نیروهای مرزبانی برای جلوگیری از ورود زائران بدون ویزا به شهر مهران تدابیر شدیدی را در نظر گرفته اند و زائران باید از چندین گیت برای خروج از کشور عبور کنند.
نیروهای یگان ویژه پلیس و مرزبانی با اخطارهای مکرر از افراد بدون ویزا می خواهند به پایانه مرزی مهران نزدیک نشوند و پس از تهیه مدارک معتبر از جمله ویزا اجازه دارند از مرز خارج شوند.
اگرچه نیروی انتظامی بخشی از این افراد را با اتوبوس های از قبل پیش بینی شده به شهرهای خود برگشت داده است، اما تعداد زیادی از زائران بدون ویزا در شهر مهران همچنان سرگردان شده و منتظر لغو روادید و رفتن به کشور عراق هستند.
این در حالی است که مسئولان ارشد کشوری و استانی بارها با تاکید بر مجازات سخت خروج بدون ویزا از کشور توسط دولت عراق و اینکه هیچ زائری بدون گرفتن ویزای اربعین حسینی نمی‌ تواند از مرزهای 2 کشور تردد کند، از زائران خواسته اند تا به شایعات توجه نکنند و بدون مدارک قانونی به سفر اربعین حسینی مبادرت نورزند.
تاکنون بیش از 50 درصد زوار مرز بین المللی مهران را برای زیارت عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین انتخاب کرده و از این مرز به کشور عراق تردد کرده اند.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از یک میلیون زائر عزادار حسینی بوده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.