قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در جریان بازدید استاندار واسط عراق از پایان مرزی مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتباع سایر کشورها مجوز و امکان تردد از مرز مهران برای ورود به خاک عراق را ندارند.
وی با ذکر اینکه دیگر زائران خارجی باید به خروجی های مرزی شلمچه و چذابه مراجعه کنند تصریح کرد: شمار زیادی از اتباع کشورهای دیگر که به استان ایلام ومرز مهران امده بودند به سمت مرزهای استان خوزستان هدایت شدند.
استاندار ایلام همچنین خاطر نشان کرد: 750 هزار نفر از زائران اربعین حسینی (ع) از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند که بیش از 50 درصد همه زائرانی محسوب می شود که دراین مدت از همه مرزهای هوایی وزمینی کشور به عراق عزیمت کرده اند.
وی پرازدحام ترین روز مرز مهران را دیروز پنجشنبه عنوان و یاداوری کرد:170 هزار نفر روز گذشته از مرز مهران برای حضور در آئین های اربعین در کربلای معلی از کشور خارج شدند.
وی با بیان اینکه دغدغه اصلی تامین امنیت برای حضور زائران و جلوگیری از تردد افراد فاقد گذرنامه و روادید است تاکید کرد: پنج لایه کنترلی و بازرسی ناجا در مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا داخل پایانه مرزی مهران تردد امن و قانونمند زائران را کنترل می کنند.
بر اساس تقسیم بندی استان های کشور برای تردد زائران اربعین حسینی از مرزها، امسال مصوب شد زائران 13 استان از مرز مهران عبور کنند.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات عراق در 105کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام قرار دارد.
سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.