به گزارش ایرنا مراسم تشییع پیکر پاک شش نفر جان باخته حادثه حریق پالایشگاه تهران ،با حضور و جمع کثیری از مردم استان ایلام روز یکشنبه در میان اندوه شرکت کنندگان برگزارشد.
قسمتی از پالایشگاه تهران عصر روز جمعه دچار آتش سوزی شد که در جریان ان 6 نفر از کارگران و مهندسین آن که همگی اهل دهستان بیجنوند از توابع شهرستان چرداول در 76 کیلومتری شمال مرکز استان ایلام بودند جان باختند.
به گزارش ایرنا، ایین تشییع این جانباختگان به نام‌های سجاد دارابی، پوریا دارابی، محسن دارابی، افشار میرزایی، کاظم امیری و نعمت کوخایی که مرگ جانگذار انان موجب اندوه عمومی در استان ایلام شده با حضور و همدردی پرشمار مردم ومسوولان استان ایلام در شهر سرابله مرکز شهرستان چرداول برگزار شد.
مسئولان استانی و محلی نیز که حضوری پر شمار در ایین تشییع داشتند با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کردند.
پس از ایین تشییع ، پیکر این جانباختگان برای خاکسپاری به زادگاه انان دهستان بیجنوند در 35کیلومتری سرابله انتقال یافت.
پیکر های این شش نفر در میان وداع دردمندانه اهالی بیجنوند و خانواده های داغدار و درحالی که نوای غمناک دهل و سورنا، ناله و مویه مادران، فرزندان و همسران درگذشتگان را همراهی می کرد در ارامستان بیجنوند به خاک سپرده شدند.
امام جمعه سرابله در ایین تشییع پیکر این جانباختگان گفت: مرگ در راه کسب حلال در واقع نوعی شهادت و حرکت در مسیر و راهی است که در قرآن،روایات متعدد از پیامبراکرم (ص) و امامان معصوم(س) بر درستی و هم طرازی آن با اجر شهادت تاکید شده است.
حجت الاسلام احمد امرایی تاکید کرد: این جوانان برومند با تحمل سختی ها ی متعدد کمر همت بر کسب نان حلال بستند که در واقع حرکتشان مجاهدت فی سبیل الله است و اجرشان هم ردیف شهیدان است.
وی با ذکر این نکته که امروز در شهرستان چرداول در راستای تکریم جایگاه جان باختگان صنعت نفت عزای عمومی اعلام شده است از حضور همه شرکت کنندگان قدردانی کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این مراسم اعلام کرد: دولت و وزارت نفت و همچنین نمایندگان استان به جد پیگیر علل و دلایل حادثه پتروشیمی تهران و رسیدگی به وضعیت جان باختگان و خانواده های داغدار آنان هستند و از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.
حسین کلانتری اظهار داشت: استان ایلام افتخار می کند که 6 جوان لایق و برومند را در راه اعتلای صنعت نفت و اقتصاد کشور تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
وی با ذکر اینکه استاندار ایلام به دلیل شرکت در یک جلسه از پیش تعیین شده نتوانست در این آیین شرکت کند و پیام تسلیت سلیمانی دشتکی را به مردم داغدار ابلاغ کرد.
خبرنگار: رضا آزادی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
/6034/7176
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.