سردار «حسین اشتری» در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در پایانه مرزی مهران برگزار شد، اظهار کرد: آیین بزرگ اربعین حسینی با حضور مشتاقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) سراسر جهان سال به سال باشکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود .

وی با اشاره به اینکه از هشت سال گذشته تاکنون شاهد افزایش تصاعدی زائران حسینی در کنگره بزرگ اربعین حسینی هستیم، این آیین بزرگ مایه عزت، اتحاد و اقتدار شیعیان در دنیا شده است، افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین با تمامی امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی خود آماده خدمات‌رسانی به زائران حسینی است .

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد زائران در این ایام از مرز مهران تردد خواهند کرد، قرارگاه اربعین ناجا در روزهای آینده در این نقطه مرزی راه‌اندازی و مستقر می‌شود .

اشتری با بیان اینکه زائران اربعین حسینی حتما باید گذرنامه و روادید معتبر داشته باشند چرا که امکان تهیه روادید در هیچ کدام از مرزهای چهارگانه وجود ندارد، یادآور شد: قبل از هر گیت باید موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران آماده شود تادر داخل پایانه ایستایی جمعیت رخ ندهد .

وی در خصوص تردد زائران اتباع بیگانه نیز تاکید کرد: اتباع سایر کشورها باید از مرز شلمچه برای تردد استفاده کنند و با هماهنگی طرف عراقی تنها اتباع کشورهای ترکیه ، آذربایجان در مسبر برگشت می توانند از مرز مهران استفاده کنند .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775116
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.