رئیس پلیس راه استان ایلام از استقرار ایستگاه ثبت ساعت و نصب سامانه پایش تردد هوشمند ناوگان حمل مسافری در ایام اربعین حسینی (ع) در پایانه مسافربری برکت شهرستان مهران خبر داد .

به گزارش ایلنا، سرهنگ رضا همتی‌زاده در  گفت وگو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کلیه رانندگان اتوبوس که جهت حمل و جابجایی زائرین عتبات عالیات در مرز مهران تردد می کنند باید در پایانه برکت که مبدا و مقصد اتوبوس ها است اقدام به ثبت ساعت کنند در غیر اینصورت حق حمل مسافر را ندارند.

وی افزود: کلیه اتوبوس هایی که در ایام اربعین در این مسیر تردد می‌کنند باید مجهز به سیستم سامانه سپهتن باشند زیرا با نشستن پشت فرمان راننده ملزم به قرار دادن گواهینامه خود در داخل این دستگاه است و این سیستم قابلیت ارتباط با دیتا بیس اصلی پلیس راه به صورت آنلاین می تواند مجاز بودن رانندگی ، راننده را به سیستم گزارش دهد .

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: در صورت عدم مجوز، هشدارهای صوتی مناسب به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد کرد .

وی یادآور شد: هر راننده مجاز به ۹ ساعت رانندگی در طول شبانه روز می باشد و به ازای هر ۴ساعت رانندگی مداوم ملزم به به استراحت ۱۰ دقیقه ای می باشند .

سرهنگ همتی زاد گفت: از مزایای این سامانه این است که به محض عدم رعایت سرعت مجاز و استراحت بین  رانندگی، پیغام های مناسب صوتی جهت آگاه سازی راننده اعلام می کند و در صورتی که راننده از سرعت مجاز تجاوز کند هشدارهای لازم به راننده داده خواهد شد و در صورت عدم تصحیح سرعت  ، راننده در پلیس راه بعدی مورد باز خواست و اعمال قانون قرار خواهد گرفت .

وی یاد آور شد: دوربین های نصب شده در داخل اتوبوس ها در موارد های مشخص می تواند تصاویر ساعاتی که راننده پشت فرمان نشسته  را به سرور اصلی انتقال دهد که با این کار می توان تطابق راننده با گواهینامه و همچنین وضعیت ظاهری راننده مانند صحبت کردن با موبایل یا عدم استفاده از کمربند ایمنی و ... را به صورت تصویری بررسی و در صورت تخطی از مقررات اعمال قانون انجام گیرد . 

این مقام انتظامی  از ویژگی های  دیگر  این دستگاه گفت: سامانه سپهتن محدودیت های زمانی و سرعتی را به صورت دقیق و زیر ساخت مناسب جهت شناسایی رانندگان متخلف و اعمال قانون و امن کردن استفاده کنندگان از ناوگان و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای از ویژگی های مهم ای سامانه می باشد .

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه نیازی به مراجعه راننده به پلیس راه به صورت فیزیکی برای کارت زدن نیست و به این ترتیب از هدر رفتن زمان راننده و مسافران جلوگیری می شود .

سرهنگ همتی زاده در پایان خطاب به رانندگان اتوبوس گفت : در ایام اربعین حسینی ( ع) با توجه به شلوغی و  ترافیک سنگین در محور های مواصلاتی این استان از کلیه رانندگان اتوبوس ها  می خواهیم تا قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت  کنند چرا که به هیچ وجه پلیس از تخلفات این ناوگان گذشت نخواهد کرد و مر قانون را اجرا می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.