به گزارش ایرنا،فرهاد قیصربیگی به مناسبت روز عصای سفید به خبرنگار ایرنا گفت: با شهرداری ایلام در خصوص تعیین معبری اختصاصی برای نابینایان در شهر ایلام رایزنی شده و قرار است که شهرداری این فضا را مشخص کرده و پس از تأیید کارشناسان بهزیستنی کار اجرایی آن آغاز شود.
وی خواستار توجه بیشتر شهرداری و راه وشهرسازی به مساله متناسب سازی فضاهای عمومی برای تردد معلولان شد و یاد اوری کرد: راه و شهرسازی بعنوان متولی طراحی و ساخت بخشی از فضاهای اداری و شهرداری ها نیز به عنوان مسئول طراحی و ساخت فضاها و معابر عمومی، نقش مهمی در کمیته مناسب سازی فضاهای شهری دارند.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام تمامی دستگاه های اجرایی، بانک ها و ... را موظف به رعایت مناسب سازی فضاهای خود برای معلولین، سالمندان و کودکان دانست و تصریح کرد: در ارزیابی سالانه دوایر دولتی و دستگاه های اجرایی، مناسب سازی فضاها برای جامعه هدف به عنوان معیار مهم ارزیابی مدنظر قرارگرفته است.
وی تصریح کرد: بهزیستی استان به عنوان متولی ارزیابی به دستگاه هایی که درانجام این وظیفه قانونی کم توجهی کنند نمره منفی خواهد داد که در ارزیابی سالانه عملکرد آنها تأثیر منفی خواهد داشت.
وی با ذکر اینکه روز عصای سفید روز ترحم نیست؛ روز به رسمیت شناختن استقلال و حقوق نابینایان است افزود : یک هزار و 900 نفر نابینا و کم بینا تحت حمایت خدمات بهزیستی قرار دارند.
وی پرداخت کمک هزینه های درمانی، تحصیلی و ازدواج را از خدمات اصلی بهزیستی به کم بینایان و نابینایان و افراد تحت حمایت عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: مرکز آموزشی بهزیستی همواره در خدمت روشن دلان است و این افراد همه روزه می توانند از خدمات این مرکز آموزشی بهره مند شوند.
قیصربیگی اظهار کرد : معلولان شرایط برابری با سایر افراد در جامعه نداشته و مهمترین نیاز آنها دیده شدن در جامعه است که باید این تفکر در جامعه اصلاح شود.
مدیر کل بهزیستی استان ایلام نقش خبرنگاران را در ارتقا فرهنگ روابط اجتماعی معلولان مهم وموثر دانست.
وی گفت:فعالان رسانه ای به عنوان چشم و گوش جامعه با انعکاس توانمندی ها و مشکلات معلولان نقش مهمی در آگاهی بخشی جامعه از وضعیت معلولان دارند.
خبرنگار و انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.