محمد علی اکبری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مشترک اجرای مدیریت سبز را در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور را رصد می کنند.
وی یادآور شد: دانشگاه ایلام با توجه به طرح ها و برنامه های اجرا شده برای تقویت زیرساخت ها، کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف کاغذ در مکاتبات، بهسازی موتورخانه ها، استفاده بهینه از منابع آب، جمع آوری روآن آب ها، تصفیه پساب و بازگشت آن به فضای سبز، بهسازی باغات و مزارع و درختکاری موفق به کسب جایگاه هیجدهم در بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور شد.
رئیس دانشگاه ایلام افزود: تشکیل شورای مدیریت سبز دانشگاه و اختصاص درصدی از مجموع اعتبارات عمرانی دانشگاه به انجام برنامه ها بخشی از اقدامات دانشگاه در این زمینه است.
علی اکبری اظهار کرد: تمامی بخش های دانشگاه موظف هستند برنامه های خود را در راستای برنامه برنامه راهبردی مدیریت سبز اجرا کنند.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه مدیریت سبز، بهره وری در مصرف انرژی، کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش مخاطرات زیست محیطی در آزمایشگاه ها و کارگاه ها، ابراز امیدواری کرد: دانشگاه ایلام در سالهای آینده بتواند در این زمینه به موفقیت های بهتر و بیشتری دست یابد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه ایلام با شش هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و 200 عضو هیات علمی، 32 گروه آموزشی دارد و در سال 1370 در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.