عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد اقلام تبلیغاتی در 6 پایگاه اطلاع رسانی در ورودی های استان توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این 30 هزار نقشه و بروشور مسیر مهران تا شهرهای مذهبی کربلا و نجف در شهر مهران بین زائران اربعین توزیع می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: سال گذشته در ایام اربعین 2 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهرهای ایلام و مهران دایر شد که امسال به پنج نمایشگاه افزایش می یابد.
شنبه زاده افزود: این نمایشگاه ها در کنار پنج موکبی که از ورودی شهر مهران تا پایانه مرزی دایر می شود برپا خواهد شد.
وی یادآور شد: برای زمان برگشت زائران نیز در خروجی های استان از جمله شباب، دهلران و ایوان نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان با همکاری بخش خصوصی برپا می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: تیم های مشترک نظارت بر واحدهای پذیرایی بین راهی، اماکن اقامتی و سرویس های بهداشتی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات تشکیل شده است.
شنبه زاده افزود: در مرکز استان 2 تیم و در تمامی شهرستان های استان نیز یک تیم نظارتی تشکیل و به صورت مرتب بر عملکرد واحدها نظارت می کند.
وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه مشکل و تخلفی ابتدا به ارگان مربوطه تذکر لازم داده می شود و سپس گزارش آن به استاندار ایلام ارائه خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در خصوص فعالیت آژانس های خدمات مسافرتی استان در زمینه صدور روادید برای زائران اربعین نیز گفت: 26 آژانس در استان فعال است که برای همکاری با دفاتر خدمات زیارتی در زمینه صدور روادید آمادگی دارند.
شنبه زاده افزود: با توجه به حجم بالای زائران اربعین دفاتر خدمات زیارتی به تنهایی توان انجام کار را ندارند و در این زمینه آژانس های مسافرتی نیز می توانند بخشی از کار را بر عهده بگیرند.
وی تاکید کرد: از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ستاد ملی اربعین درخواست شده است مجوز لازم برای فعالیت آژانس های خدمات مسافرتی در زمینه صدور روادید در ایام اربعین صادر شود.
در ایام اربعین 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز بین المللی مهران در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کردند.
خبرنگار: معصومه امیدی** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.