به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز سه شنبه در همایش معتمدین پلیس که با حضور سران ایلات و طوایف شهرستان های مختلف استان در ملکشاهی برگزار شد، اظهار کرد: مردمان استان ایلام دارای فرهنگ اصیل ایلی و عشایری هستند که در این جامعه معتمدین ، بزرگان و ریش سفیدان از جایگاه و نفوذ و منزلت اجتماعی خاصی برخوردار بوده اند.
وی افزود: بزرگان و ریش سفیدان به عنوان معتمد مردم همیشه منشأ خیر و برکت ، صلح ، سازش ، امنیت و آرامش بوده و هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری تاکید کرد: امروز به واسطه همکاری ، همراهی ، مشارکت مردم و معتمدین و رابطه تنگاتنگ و صمیمانه پلیس و مردم شاهد امنیت پایدار و باثباتی در سطح استان علی رغم ساختار ایلی و طایفه ای هستیم.
کلانتری یادآور شد: اقوام و ایلات استان ایلام به عنوان مرزداران غیور این سرزمین در طول تاریخ بویژه در دوران دفاع مقدس با وحدت ، همدلی و اتحاد سپر مستحکم و نفوذ ناپذیری در مقابل دشمنان تشکیل دادند و جانانه از دیار و سرزمین ایران زمین دفاع کردند.
وی به فرا رسیدن کنگره عظیم اربعین نیز اشاره کرد و گفت: به برکت امام حسین(ع) و زائرین حرم ایشان امروز استان ایلام و مرز مهران در سراسر کشور به عنوان مسیری امن مورد استقبال آحاد مردم کشور اسلامی قرار گرفته است که باید خداوند منان را سپاس گذار بود.
فرماندار ملکشاهی نیز در این مراسم با اشاره به نقش مشارکت عمومی اقشار مختلف جامعه در کاهش آمار جرم و جنایت،‌ اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از مؤلفه‌های مربوط به امنیت در شهرستان ملکشاهی ارتقاء یافته است
اسد قاسمی اظهار کرد: امروز امنیت پایدار در تمامی ارکان اجتماعی و فرهنگی مرهون همکاری و مشارکت مردم با پلیس و دیگر دستگاههای امنیتی است.
وی وحدت ، همدلی و زندگی مسالمت آمیز 2 ایل بزرگ ملکشاهی و شوهان با ده ها طایفه را نشان از فرهنگ غنی این منطقه دانست و گفت: با وجود بزرگان و ریش سفیدان و معتمدین خیر اندیش بسیاری از اختلافات به صلح و سازش رسیده است.
امام جمعه ملکشاهی نیز در این مراسم فرهنگ صلح و سازش که به واسطه ریش سفیدان و بزرگان قوم تحقق می یابد از توصیه های دین مبین اسلام دانست.
حجت الااسلام امینی با بیان اهمیت همکاری و مشارکت مردم با پلیس در برقرار امنیت پایدار گفت: خوشبختانه در شهرستان ملکشاهی شاهد چنین وفاق و همدلی هستیم.
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرارد دارد.
خبرنگار: روح اله احمدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.