جبار فیضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 2 هزار و 750 مورد بازرسی از قصابی ها، رستوران ها، سوپر مارکت ها و مراکز عرصه فراورده های خام دامی نیز در مدت یاد شده صورت گرفته است.
وی افزود: 65 پرونده تخلف در این حوزه ها تشکیل و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند که پس از رسیدگی متخلفان به پرداخت 248 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده اند.
مدیر شبکه دامپزشکی چرداول یادآور شد: 2 کشتارگاه در شهرستان فعالیت دارد که 162 هزار قطعه طیور زنده صدور گواهی حمل بهداشتی آنان صادر شده است.
فیضی ادامه داد: 2 هزار و 622 لاشه گوسفند و بز و همچنین 242 لاشه گاو از کشتارگاه های شهرستان مورد بازرسی بهداشتی و سلامت قرار گرفته که پس از صحت سلامتی مجوز فروش و عرصه آنان در بازار مصرف و فروش صادر شده است.
وی اظهار کرد: طی 6 ماه ابتدایی سال جاری و در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین دام و انسان 754 هزار و 297 نوبت سر واکسیناسیون علیه دام های سبک و سنگین صورت گرفته است که از این مقدار 723 هزار و 20 نوبت سر شامل واکسیناسیون آبله، تب برفکی، بروسلوز، ppr اکتیما، آنتروتوکسمی، آگلاکسی و قانقاریا در دام های سبک (گوسفند و بز) و همچنین 31 هزار و 277 نوبت سر شامل تب برفکی، بروسلوز، لمپی، اسکین و تیلریوز علیه دام های سنگین( گاو و گوساله) بوده است.
فیضی گفت: 661 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند و 320 مورد بازرسی بهداشتی در موضوع جوجه ریزی به میزان 2 میلیون 400 هزار قطعه در سطح مرغداری های شهرستان انجام گرفته است.
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان چرداول اضافه کرد: تب مالت یکی از شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که قابلیت انتقال دارد که پیشگیری و مبارزه با این بیماری از برنامه های اولویت دار و هدف اصلی سازمان دامپزشکی است.
فیضی تاکید کرد: دامداران با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای می توانند این شبکه و خود را در برابر بیماری ها و کنترل و مهار آن یاری کنند و باعث کاهش تلفات و خسارات احتمالی باشند.
شهرستان 59 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد که دارای 215 هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و 6 هزار و 500 راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.
خبرنگار: رضا آزادی * انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.