به گزارش ایرنا، سردار یعقوب سلیمانی روز پنجشنبه در همایش تجلی اخلاق با محوریت راهیان نور در ایلام اظهار کرد: امروز بر خلاف دهه های پیشین دشمن با ابزارها و روش های نوین و حرکت های خزنده همچون کانال های مخرب ماهواره ای و شبکه های مجازی و اینترنتی در حال مبارزه با انقلاب اسلامی است.
وی افزود: مقابله با هجمه های دشمنان در این برهه زمانی بسیار پیچیده تر و حساس تر از گذشته است، باید مسئولان و همه اقشار جامعه و بویژه قشر جوان و نوجوان که بیشتر از سایر گروه ها در معرض آسیب حمله های ناپیدای دشمنان قرار دارند، بیشتر مواظب باشند.
به گفته سردار سلیمانی یکی از راه های مقابله با هجمه های دشمنان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و پیروی و تاسی از قیام انسان عاشورا و دفاع مقدس و نیز تبیین اهداف انقلاب، امام و شهیدان و رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی برای نسل های بعد از انقلاب و جنگ است.
وی مهمترین درس و پیام شهدا به بازماندگان و آیندگان را لزوم و ضرورت حفظ وحدت ملی و همدلی در پرتو اطاعت از ولی فقیه برشمرد و اظهار کرد: حمایت از ولی فقیه و پیروی از فرامین ایشان موجب ماندگاری انقلاب اسلامی و استمرار حرکت و مسیر شهدا است.
رئیس سازمان اردویی و گردشگری بسیج مستضعفین با تاکید بر این نکته که دفاع مقدس از ایران اسلامی در برابر چشمان جهانیان یک شخصیت جدید و ارزشمند ساخت، یاداور شد: کشورهای جهان از پنجره دفاع مقدس و رشادت های بی بدیل رزمندگان دلیر به ایران اسلامی می نگرند.
سلیمانی با بیان اینکه عده ای معتقد هستند که هر سال از شور و مقبولیت دفاع مقدس و حتی قیام عاشورا در بین مردم کاسته می شود، افزود: بر خلاف این اعتقاد و باور غلط همه ما شاهد ارزش نهادن مردم به این دو مقوله از هم نا گسستنی هستیم.
وی توضیح داد: حضور اقشار مختلف مردم در تشییع پیکر شهدا و به ویژه شهید مدافع حرم محسن حججی و نیز گرم و پرشور بودن دسته ها و هیات های عزاداری به وضوح بیانگر این مساله است که هیچگاه قیام عاشورا و دفاع مقدس در نزد مردم ایران اسلامی کهنه نمی شود.
رئیس سازمان اردویی و گردشگری بسیج مستضعفین کشور یادآور شد: یکی از مهمترین راه های حفظ دستاوردهای دفاع مقدس مقوله راهیان نور و حضور اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان در یادمان های جنگ تحمیلی است.
وی تاکید کرد: این مناطق عملیاتی ظرفیت ها و حرف های نگفته زیادی دارند که پرداختن به آنها به مانند یک کلاس درس تقویت کننده روحیه معنویت و ایثار جوانان و نوجوانان است و حتی در طول سال اتباع بیش از 35 کشور دنیا با حضور در این یادمان ها به عظمت رزمندگان ایرانی غبطه می خورند.
سلیمانی در پایان با بیان اینکه حرکت در مسیر مکتب سرخ عاشورا و دفاع مقدس به یک مقطع زمانی خاص همچون جنگ تحمیلی اختصاص ندارد، گفت: هم اکنون مبارزه با گروه های تکفیری و داعش ملعون همان گام برداشتن در مسیر شهادت و فرهنگ غنی عاشورا است.
به گزارش ایرنا این همایش در سالن همایش های هتل زاگرس ایلام و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از فرمانده هان نظامی، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و خادمان و اعضای فعال در زمینه راهیان نور استان ایلام برگزار شد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.