به گزارش ایرنا، ترمینال هر شهر از نخستین مکان هایی است که وقتی گردشگر یا مسافری به آن وارد می ‌شود ذهنیتش نسبت به شهر شکل گرفته و یک دید کلی نسبت به آن پیدا می کند.
لازمه وجود یک ترمینال مسافربری، ارائه مجموعه ای از خدمات در جهت برطرف‌ سازی نیازهای مسافران می باشد و در این راستا، سفر اصلی ‌ترین کارکرد یک ترمینال است.
این در حالی است که وضعیت خدمات رسانی در ترمینال مسافربری ایلام مناسب نیست، برخی از پرسنل مستقر در این ترمینال از نحوه ارائه خدمات رسانی در این محل ابراز نارضایتی کرده و بی توجهی شهرداری را که متولی اصلی آن است علل اصلی این بی نظمی بیان کردند، این افراد بنا به حفظ موقعیت شغلی خود از آوردن نام خود خوداری کردند.
یکی از افراد شاغل در ترمینال مسافربری به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری ایلام، ترمینال را به ­حال خود رها کرده است، با وجود بارها مکاتبه با مسئولان شهرداری در خصوص رفع نواقص موجود در پایانه اما هیچ گونه اقدامی در جهت رفع آنها انجام نشده است.
وی گفت: سرویس بهداشتی نامناسب، تعطیلی نمازخانه، نبود استراحتگاه رانندگان و مسافران، عدم همکاری رانندگان با شرکت ها از جمله مشکلات ترمینال مسافربری شهرداری ایلام است.
یکی دیگر از پرسنل مستقر در ترمینال شهدای ایلام گفت: در داخل این پایانه هر کس هر طور بخواهد رفتار می کند و هیچ گونه نظارتی بر این ترمینال وجود ندارد، حتی دوربین مدار بسته هم که از ضروریات است در این مکان وجود ندارد.
وی گفت: نداشتن پلیس راهنمایی و رانندگی که نیاز اصلی در این محل است، عدم حضور به موقع پرسنل تعاونی ها در محل کار آن در فروش بلیط به مسافران، وسعت کم محیط و تردد اتوبوس و خودروهای سورای مسافربری در یک مسیر از دیگر مشکلات ترمینال مسافربری شهرداری ایلام است.
یکی دیگر از اعضای شرکت تعاونی مستقر در پایانه ایجاد شعبه بانکی در داخل ترمینال را یکی از ضروریات دانست و گفت: در داخل ترمینال تنها 2 عابر بانک وجود دارد که بیشتر اوقات کار نمی کنند مسافران برای برداشت وجه نقد با مشکل مواجه می شوند.
وی گفت: وجود دلالان بلیط یکی از مشکلات اصلی دیگر در این ترمینال است که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مسافران و تضییع حقوق شرکتهای مسافری، فضایی نامناسب و ملتهب در نگاه هر مسافر ایجاد می کند.
علاوه بر پرسنل و عوامل خدماتی، برخی از مسافران نیز از نحوه خدمات دهی مطلوب در این ترمینال ابراز نارضایتی داشتند و بیان کردند بسیاری از اتوبوسهای برون شهری نحوه ارائه خدمات اتوبوسرانی نامطلوب است و حق و حقوق طبیعی یک شهروند و مسافر در این اتوبوس ها به درستی رعایت نمی شود.
تعداد دیگری از مسافران هجوم دلالان و طلب وجه برای تهیه بلیط را از جمله معضلات در ترمینال دانسته وخواستار برخورد جدی با این مشکل شدند.
مدیر ترمینال مسافربری شهدای ایلام نیز در خصوص مشکلات مطرح شده در این ترمینال گفت: یک پاسگاه انتظامی مستقل از پرسنل نیروی انتظامی در مکان مسافربری شهر ایلام دایر است و در این خصوص هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
فیض اللهی افزود: نبود استراحتگاه برای رانندگان و مسافران در حوزه کاری ترمینال نیست چرا که در صورت وجود پایانه مسافربری این موارد مطرح و نیاز است.
وی در خصوص خرابی دستگاه های عابر بانک مستقر در ترمینال نیز گفت: این دستگاه ها به طور شبانه روز فعال بوده و تنها در صورتی که پول مورد نیاز در این دستگاه ها تمام شود مدتی کوتاهی طول می کشد تا پول جابجایی آن از طریق بانک مربوطه تامین و جابجا شود.
مدیر ترمینال مسافربری شهدای ایلام در خصوص نبود شعبه بانکی در ترمینال نیز گفت: ایجاد شعبه بانکی در این ترمینال از لحاظ درآمدی برای بانک ها به صرفه نیست و در این خصوص هیچ کدام از بانک ها حاضر به ایجاد شعبه در این محل نیستند.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سرویس های بهداشتی ترمینال در حال تعمیر هستند لذا یک قسمت از آنها در حال تخریب و تعمیر بوده و یک قسمت دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
فیض اللهی وجود دلالان در امر خرید و فروش بلیط مسافران را امری کاملا بدیهی دانست و افزود: با توجه به اینکه این موارد خارج از محوطه ترمینال انجام می شود لذا برخورد با این افراد در حوزه کاری ترمینال نیست.
وی اضافه کرد: عوامل خدماتی شرکت های مستقر در ترمینال نیز به موقع در محل کار حاضر شده و تا زمانی که بلیط برای فروش به مسافران داشته باشند در محل کار حضور دارند.
به گفته وی، نمازخانه موجود در ترمینال نیز از ساعت 6 صبح تا 11 شب باز و در اختیار مسافران است و تعطیلی بودن آن به هیچ عنوان صحت ندارد.
سرویس دهی ترمینال ایلام در ماه های عادی روزانه به میزان 30 سرویس مسافر جابجا می‌شوند که از این تعداد چهار سرویس اصفهان،سه سرویس اهواز، یک سرویس قم و مابقی به مقصد تهران حرکت می کنند.
سرویس دهی این ترمینال در ایام اربعین، عید نوروز و ابتدای مهرماه و مناسبت هایی که معمولا مسافران بیشترین تقاضای خدمات رسانی می کنند تا 70 سرویس در روز قابل افزایش است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی **انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.