مازیار سلیمان نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دفن پسماندهای شهری، نخاله های ساختمانی و پسماندهای پزشکی از جمله موضوعاتی است که در اولویت و در دستور کار مسئولان قرار دارد.
وی افزود: موضوع ساماندهی نخاله های ساختمانی یکی از مصوبات کارگروه مدیریت پسماند است که با توجه به اینکه مکانی برای دفع زباله های شهری در منطقه و جایگاهی خاص تعیین شده همه کامیون های حمل نخاله های ساخت و ساز ملزم به انتقال زباله ها به این مکان هستند.
وی یادآور شد: نخاله های ساختمانی که ناشی از عملیات ساخت و ساز و آوار برداری در سطح شهر هستند مشکلاتی را در ورودی های ایلام بوجود آورده و برخی از کامیون ها نیز بدلیل عدم رعایت قوانین و مقرارت اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در ورودی شهر می کنند.
سلیمان نژاد با بیان اینکه یکی دیگر از کارهایی که باید در بحث بازیافت نخاله های ساختمانی صورت گیرد مشارکت سرمایه گذار است، گفت: در صورتیکه سرمایه گذار برای جمع آوری، بازیافت یا امحاء نخاله های ساختمانی اعلام آمادگی کند حجم ضایعات های ساختمانی تا حدود زیادی کاهش می باید.
وی در خصوص پسماندهای پزشکی افزود: با پیگیری های جدی در مورد پسماندهای ساماندهی نشده پزشکی مطب ها و مراکز درمانی در حال حاضر بسیاری از این پسماندها در سطح شهر ایلام ساماندهی شده و به مرکز پسماند های پزشکی استان منتقل می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به اهمیت زیست محیطی طرح بازیافت پسماند، گفت: تمامی مطب ها و مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز اقدام به عقد قرارداد پسماند پزشکی کرده و این مشکل در سطح شهر ایلام حل شده است.
استان ایلام با 580 هزار نفر جمعیت و 10 شهرستان، 25 شهر و 28 روستا کارخانه بازیافت و کمپوست زباله ندارد.
زباله های شهر ایلام در سایت دفن زباله در منطقه هردراز جاده قدیم صالح آباد ایلام دفن می شوند که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی فراوانی به همراه دارد.
روزانه یک هزار و 400 تن انواع پسماند و زباله در استان ایلام و 250 تن در شهر ایلام تولید می شود.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.