به گزارش ایرنا، منطقه سبزی آباد با وجود آنکه یکی از متراکم ترین مناطق جمعتی شهر ایلام است اما از لحاظ وضعیت رفاهی مردم آن از کمترین امکانات چون نبود درمانگاه، سالن ورزشی، فضای سبز، سطل های زباله مکانیزه، میدان میوه و تره بار... برخودار هستند که یکی دیگر از مهمترین این مشکلات نبود شعبه یکی از بانک های عامل یا حتی یک دستگاه خودپرداز است.
موقعیت جغرافیایی منطقه سبزی آباد از میدان ارغوان در ورودی ایلام در شمال تا میدان فاتحان میمک در جنوب، بلوار شهدی صدوقی در شرق و شهرک هجرت در غرب گسترانیده شده و دارای جمعیتی معادل هشت هزار نفراست.
میدان ارغوان و منطقه سبزی آباد به عنوان ورودی اصلی شهر ایلام است و در طول شبانه روز ماشین های بسیار زیادی به ویژه خودورهای مسافران غیر بومی و زائران عتبات عالیات و مسافران پایانه مرزی مهران از این منطقه عبور می کنند که گاه برای انجام عملیات بانکی ضروری با توقف درمنطقه سبزی آباد به امید یافتن عابربانک یا شعبه بانکی سردرگم می شوند بنابراین نصب یک دستگاه خودپرداز در طول این مسیر یا دایر کردن یک شعبه بانک امری ضروری به نظر می رسد.
مردم منطقه شهرک هجرت ( سبزی آباد ) همواره به خاطر نبود دستگاه عابربانک برای انجام عملیات های بانکی مانند انتقال وجه یا پرداخت قبوض و دیگر خدمات بانکی مجبور به تردد مداوم به مرکز شهر هستند و به کرات از مسئولان امر خواستار دایر شدن یک شعبه بانکی یا نصب یک دستگاه خودپرداز هستند تا کمی از مشکلات بانکی آنها کاسته شود و هنوز این خواسته آنها محقق نشده است.
**
یکی از ساکنان این منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد نبود عابربانک و مشکلات ناشی از آن اظهار کرد: با وجود آنکه جامعه به سمت دولت الکترونیک و سیستماتیک کردن امور روزمره می رود اما با این وجود منطقه سبزی آباد فاقد یک دستگاه خودپرداز و یا یک شعبه بانک است.
حسین امیدی افزود: مردم در این منطقه برای انجام عملیات های بانکی ساده بانکی مجبور هستند مداوم مسیر سبزی آباد تا مرکز شهر را تردد کنند و هزینه های زیادی را بابت این رفت و آمدها متحمل شوند.
وی با بیان اینکه من با وجود داشتن خودرو شخصی گاه در طول روز چندین بار برای فعالیت های بانکی به مرکز شهر یا نزدیک ترین عابربانک ها مراجعه می کنم، یادآور شد: اما برای خانواده های فاقد وسیله نقلیه شخصی این ترددهابسیار سخت تر و با پرداخت هزینه های بیشتری همراه است.
امیدی ادامه داد: ساکنان سبزی آباد برای انجام عملیات های ساده بانکی باید به نزدیک ترین عابربانک ها واقع در میدان شهدا، بلوار جمهوری و یا مرکز شهر مراجعه کنند که خود در بردارنده پرداخت هزینه و وقت برای انها است در حالیکه با نصب خودپرداز یا وجود شعبه بانک در منطقه با تسریع در روند امور بانکی هزینه و زمان کمتری از مردم صرف می شود.
**
شهروند دیگری نیز گفت: ما چندین بار با دکترشوهانی نماینده وقت مردم استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نصب خودپرداز یا ایجاد شعبه بانک در منطقه سبزی آباد مکاتبه و رایزنی داشتیم و ایشان برای نصب خودپرداز در کنار مسجد امام حسین (ع) این منطقه قول مساعد داد.
اکبرشهبازی اظهار کرد: اما هیچگاه وعده های وی به عنوان نماینده مردم محقق نشد و امیدهای ساکنان این منطقه با عدم تحقق این وعده به یاس مبدل شد و آنها همچنان با نبود دستگاه خودپرداز و شعبه بانک و مشکلات و معضلات ناشی از آن مواجه هستند.
وی یکی از علل اصلی کم توجهی مسئولان به منطقه سبزی آباد را ساکن نبودن هیچیک از مسئولان و کارگزران استان یا شهرستان در این منطقه ذکر و تاکید کرد: اگر یکی یا چند نفر از مسئولان دستگاه های دولتی در این نقطه از شهر ایلام سکنا داشتند به خوبی وضعیت بغرنج ساکنانش را درک می کردند.

** نصب دستگاه آی تی ام در مناطق فاقد دستگاه خودپرداز باید توجیه اقتصادی داشته باشد
** دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ایلام گفت: نصب دستگاه های خودپرداز آی تی ام در مناطق با تراکم بالای جمعیت در صورتی که دارای توجیه اقتصادی باشد امکان پذیر است.

علی اشرف یوسفی غیاثی گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص نصب آی تی ام در نقاط پر تراکم استان ایلام اظهار کرد: نصب خودپرداز بایدعلاوه بر توجیه اقتصادی باید در مکانی با تراز امنیتی بالا و با میزان تراکنش بالا ( 10 هزار تراکنش بانکی در ماه ) باشد.
وی افزود: همچنین نزدیک به شعبه بانک بودن نیز یکی دیگر از فاکتورهای نصب آی تی ام در مناطق فاقد دستگاه است چرا که این باید این دستگاه به طور مداوم توسط کارمندان بانک مورد سرویس و تامین نقدینگی قرار بگیرد.
یوسفی غیاثی یادآور شد: ساکنان مناطقی نیازمند خودپرداز درخواست خود را در قالب یک نامه ارائه دهند تا درخواست آنها در نشست کمیسون بانک های استان مطرح شود تا با بررسی وضعیت منطقه و داشتن دستگاه خودپرداز یکی از بانک های عامل اقدام به نصب خودپرداز در آن منطقه کند.
وی گفت: دایر کردن شعبه بانک در این گونه مناطق نیز باید برای بانک ها صرفه و سود اقتصادی داشته باشد و عمده شعب بانک ها برای جلوگیری از ضرر اقتصادی در مناطق نزدیک به بازار یا معابر اصلی و پرتردد فعالیت دارند.
**
مسئولان امر بهتر است با در نظر گرفتن شرایط مردم سبزی آباد و اینکه ساکنان این منطقه برای عملیات ها و فعالیت های بانکی کمتر دچار سختی و متحمل هزینه و زمان شوند نسبت به نصب یک دستگاه خودپرداز یا دایر کردن شعبه یکی از بانک های عامل استان اقدام کنند.
واضح است که نبود امکانات رفاهی و مرتفع شدن نیازهای اولیه هر منطقه ای توسط مسئولان به تدریج موجب دلسردی و ناامیدی ساکنان آن نقاط و حتی مهاجرت و کوچ اجباری انها به مناطقی با امکانات و شرایط مطلوب زندگی می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.