به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها حال و هوای عطر شهدا استان ایلام را در برگرفته و شهرها و بخش هایی در این استان شاهد تشییع و خاکسپاری فرزندان غیور این سرزمین هستند که بزرگترین سرمایه خود را که همانا جان عزیز آنهاست در راه اعتلای این نظام الهی فدا کردند.
شهدای دفاع مقدس عطر وجودشان این روزها در استان ایلام طنین انداز شده و مردم در برخی از شهرستان ها با حضور خود کاروان تشییع و خاکسپاری این لاله های دفاع مقدس را همراهی می کنند.
در بخش زرین آباد شهرستان مرزی دهلران نیز مردم با حضور گسترده خود در آیین تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند و این شهدا را بر روی دستان خود تا جایگاه ابدیشان بدرقه کردند.
امروز کوچک و بزرگ به عشق شهدا و پاسداشت مقام شهید آمده بودند تا به پدران و مادران شهدای گمنام بگویند همه ما پدران و مادران، برادران و خواهران شهدا هستیم و خیالتان راحت که این شهدا در دیار ما هم پدر و مادر و هم برادر و خواهر داشته و هرگز مزارها آنها را تنها نخواهیم گذاشت.
فرماندار دهلران در این آئین گفت: شهدا سرمایه های گرانقدر و روشنی بخش راه ما هستند و همه باید قدردان خون شهدا و خانواده های معظم آنان باشیم و بیش از پیش در راه و مسیر آنان گام برداریم.
سید حسینعلی موسوی افزود: شهدا از هستی خود گذشتند تا انقلاب و ارزش ها حفظ شود و امروز ما از نعمت امنیت برخوردار باشیم.
وی با اشاره به وجود مزار بیش از 100 شهید در امامزاده های بخش زرین آباد افزود: امروز نیز مردم این بخش نشان دادند که همواره بر عهد و پیمان خود با شهدا باقی هستند و با حضور حماسی خود این مهم را به ثبت رساندند.
امام جمعه دهلران نیز گفت: هرچه داریم به برکت خون شهداست، شهدا چشم و چراغ ملت و نشان دهنده راه هستند و همه باید در پاسداشت خون شهدا و ادامه راه آنان همت کنند.
حجت الاسلام سید محسن موسوی خون شهدا را ضامن حفظ انقلاب و ارزش ها دانست و افزود: امروز به برکت خون شهدا در امنیت هستیم و به واسطه همین روحیه شهادت طلبی ملت است که دشمنان نمی توانند در مقابل ما بایستند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز گفت: پیکر این شهدا مربوط به عملیات های کربلای چهار در سال 65 و عملیات بدر در شرق دجله است.
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی با اشاره به اینکه پیکر مطهر پنج شهید گمنام طی هفته جاری در ایلام تشییع و خاکسپاری می شود، یادآور شد: 2 تن از این شهدای والامقام در زرین آباد و 2 تن دیگر در بخش سرابباغ آبدانان و یک تن نیز در سپاه امیرالمومنین استان با حضور مردم خاکسپاری خواهند شد.
وی تاکید کرد: قبور مطهر این شهدا برای همیشه میعادگاه عاشقان بوده و مکانی مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در بخش زرین آباد خواهد بود.
شهرستان دهلران در دوران دفاع مقدس از خطوط اصلی و مهم نبرد با باطل بود و در این راه 304 شهید، 980 جانباز و 47 آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.