به گزارش ایرنا،سید حسینعلی موسوی روز جمعه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه دهلران با تبریک هفته دولت و اغاز بکار دولت دوازدهم گفت: مجموعه اقدامات دولت در حوزه های نفت و گاز،آب و خاک و کشاورزی و سایر زمینه ها این شهرستان را بیش از پیش روی ریل توسعه قرار داده و با این اقدامات و کارهای در دست اجرا،افق شهرستان روشن و روبه رشد و پیشرفت است.
وی با اشار ه به آغاز بکار پتروشیمی و سیکل نیروگاه ترکیبی دهلران در هفته دولت افزود: برای پتروشیمی بیش از 30هزار میلیارد ریال وبرای نیروگاه سیکل ترکیبی نیز بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود که این دو پروژه به تنهایی موجب رونق شهرستان و اشتغال در منطقه خواهند شد.
فرماندار دهلران با اشاره به پیشرفت 45 درصدی ان جی ال دهلران و نقش آن در اشتغال منطقه گفت:پیمان این پروژه 24 ماهه است و 65 درصد نیروهای شاغل آن بومی هستند.
موسوی چهار بانده کردن محور دهلران به اندیمشک از دیگر اقدامات دولت در حوزه راه های شهرستان ذکر کرد و افزود: کار عملیات اجرایی 12 کیلومتر از این مسیر با هزینه بالغ بر 120میلیارد ریال در حال تکمیل شدن است و 18 کیلومتر دیگر آن در حال مناقصه و انتخاب پیمانکار است ضمن اینکه تعریض محور دهلران به مهران نیر به جد در دستور کار است و به زودی اجرایی می شود.
وی با گلایه از مجری پروژه جاده چمسرخ که از مطالبات مردم است گفت:اعتبار این پروژه مشخص است ولی پیمانکار شروع بکار نکرده و تلاش می شود تا هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن از سر گرفته شود و شاهد تسهیل در تردد مردم از این محور باشیم.
نماینده عالی دولت در دهلران ارتقاء دهستان دشت عباس به بخش را از دیگر مطالبات مردم دانست و ادامه داد:با توجه به تلاش مدیریت ارشد استان ونگاه مثبت دولت و از طرفی شاخصه هایی چون جمعیت،پراکندگی و ظرفیت ها، این مهم تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.
موسوی ارتقاء فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه را یادآور شدو گفت: این مهم نیز در دستور کار است و تلاش ها و پیگیری ها در این زمینه با توجه به فاکتورهای لازم به جد دنبال می شود.
وی از اختصاص 120 میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان به حوزه راه وشهرسازی و حمل و نقل جاده ای شهرستان خبرداد و گفت:رفع نقاط حادثه خیر و توجه به محورهای مواصلاتی و راه ها و رفع مشکلات این حوزه بخوبی در این اعتبار لحاظ شده است.
فرماندار دهلران بازگشایی مرز چیلات را از مطالبات دیرینه شهرستان دانست و گفت: با تلاش مدیریت ارشد استان و نگاه ویژه دولت این مهم در هیئت دولت ایران و عراق تصویب شده و لازمه تحقق این مهم پای کار آمدن طرف عراقی است که رایزنی های گسترده در این زمینه در دستور کار است و امیدواریم هرچه زودتر این مهم نیر برای رونق منطقه محقق شود.
وی با اشاره به اعمال تعرفه برق گرمسیری در شهرستان گفت:این مهم از خدماتی است که برای شهروندان انجام می شود و مردم از نعمت تعرفه گرمسیری بهره مند هستند و اگر جایی کسانی احساس می کنند تعرفه برق آنها بالاست می توانند با دلایل و مدارک موضوع را پیگیری کنند و مسئولان نیز بررسی لازم را خواهند داشت.
موسوی به زیر ساخت های اربعین و تردد زائرین از شهرستان اشاره و گفت: امسال 2 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های اربعین در ایستگاههای پذیرایی اختصاص یافته و همه مسئولان در تلاش هستند که زیرساخت های اربعین در ایستگاه اصلی شهر دهلران بخوبی مهیا شوند ضمن اینکه مردم شهرستان هرساله بخوبی پای کار هستند و در این زمینه پیشگام هستند و امسال نیز با کمک مردم و مسئولان شهرستان اماده استقبال،پذیرایی و اسکان زائرینی است که از این مسیر تردد می کنند.
در هفته دولت 40 پروژه با اعتباری بالغ بر 480 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 400 نفر در شهرستان کلنگ زنی و بهره برداری می شوند.
خبرنگار:علی رضازاده **انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
/6034/ 7175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.