علی طاهر سارایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته در همین مدت آسمان استان ایلام 38 روز آلوده ناشی از گرد و غبار را پشت سر گذاشته بود.
وی افزود: استان ایلام از ابتدای فروردین تا 30 تیرماه سال جاری 13 روز ناسالم، 16 روز هشدار و 2 روز بحرانی را پشت سر گذاشته است.
به گفته وی، در حال حاضر استان ایلام دارای هشت ایستگاه سنجش ذرات غبار است که با احداث 2 ایستگاه دیگر در سیروان و ملکشاهی تمام شهرستان های استان ایلام به ایستگاه سنجش ذرات غبار مجهز می شوند.
میزان حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم در متر مکعب است.
نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.
هوای استان ایلام در مجموع سال گذشته 80 روز به علت ورود ریزگردها آلوده و ناسالم بود که این موضوع زیان های فراوانی بر محیط زیست و سلامت مردم، جنگل ها و مراتع و زیست جانوران وارد کرد.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شوند مواجه است و توده های ریزگردها در این سال ها خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد ساخته است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.