به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با منتخبان اصلاح طلب شوراهای اسلامی شهر و روستای کل کشور در تالار مجموعه ورزشی تلاش در تهران اظهار کرد: همراهی، ‌هماهنگی و همدلی با جریان اصلاحات رمز موفقیت دولت دوازدهم است و گفتمان اصلاحات در این مسیر هیچ مطالبه شخصی ندارد.
وی افزود: در سال 92 حرف و حدیث هایی در مورد نقش جریان اصلاحات در پیروزی آقای روحانی وجود داشت که به نظر من در این پیروزی هیچ شبهه‌ ای وجود ندارد، باید توجه داشت که عده ای وظیفه شرعی شان شبهه انگیزی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در انتخابات اردیبهشت ماه جاری نیز هیچ شکی نیست که پیروزی آقای روحانی در نتیجه حضور موثر جریان اصلاحات شکل گرفته است.
رئیس فراکسیون امید مجلس یادآور شد: تک تک نمایندگان این فراکسیون در هرجایی که لازم بود حضور پیدا کردند و ما واقعا شرمنده آنها هستیم. بعضی از نمایندگان فراکسیون امید بیش از 40 سخنرانی کردند.
عارف گفت: ما از رئیس جمهوری منتخب خواهش می کنیم در آستانه تشکیل دولت دوازدهم به سرمایه ای که پشت ایشان بوده توجه کنند.
رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه در چهار سال گذشته بارها گفته شد که اصلاح طلبان سهم خواهی نمی کنند، اضافه کرد: سهم خواهی نکردن با تعامل و مشورت برای پاسخگویی به مطالبات مردم فرق می کند.
عارف افزود: انتظار است که رئیس جمهوری منتخب ملت برای تشکیل کابینه خود با شورای عالی اصلاحات مشورت و هم فکری کند.
براساس این گزارش، در این نشست برخی از اعضای هیات رئیسه شورای اصلاح طلبان استان ایلام، جلال میرزایی نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید و سه نفر از منتخبان شورای اسلامی شهر ایلام (مظفر میرزاد، پیمان اقبالی و مریم جهانبخشی) نیز حضور داشتند.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام در این همایش در سخنانی گفت: شورای سیاستگذاری ایلام در انتخابات مجلس با حمایت قاطع از جلال میرزایی باعث شد ایشان در میان کاندیداها، حایز بیشترین رای گردد و اکنون هم از اعضای موثر فراکسیون امید در مجلس است.
حبیب الله دارابی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت امسال اظهار کرد: اصلاح طلبان استان ایلام در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند و به صورت فعال در تمام شهرستان های استان با برپایی ستاد همه تلاش خود را برای پیروزی دکتر حسن روحانی بکار گرفتند.
وی افزود: تشکیل این شورا در استان ها، توقعات و انتظارات را در بین مردم از شورای اصلاح طلبان بالا برده است در حالیکه شورا عملا اختیاری ندارد و برخی از مدیران اجرایی دولت یازدهم با برنامه ها و اهداف دولت همسو نیستند.
دارابی تاکید کرد: الان که قرار است کابینه جدید شکل گیرد مردم امیدوارند مدیران اجرایی در استان ها با هماهنگی و مشورت شورای اصلاح طلبان انتخاب شوند.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان ایلام گفت: در استان ایلام نیروهای توانمند تحصیلکرده و با سابقه حزبی (اصلاح طلیی) که در گذشته مغضوب بوده اند زیاد هستند که امیدواریم دولت از توانمندی این افراد بیشتر استفاده کند.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس و عضو فراکسیون امید نیز در سخنانی الگوی کار تشکیلاتی و جمعی موفق را در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان دانست و گفت: نتیجه این کار را در انتخابات مجلس دهم، ریاست جمهوری دوازهم و شوراهای اسلامی شهر و روستای پنجم دیدیم.
جلال میرزایی با بیان اینکه لازمه کار تشکیلاتی احترام به خرد جمعی و نظر اکثریت است، اظهار کرد: باید این سرمایه اجتماعی که مردم به اصلاح طلبان اعتماد کرده اند را حفظ کنیم.
وی در خصوص تنظیم رابطه بین اصلاح طلبان و دولت یادآور شد: شورای عالی سیاستگذاری بحث انتخاب وزرای دولت آینده را در پیش دارند، شوراهای اسلامی شهر بحث انتخاب شهردار، لذا برای حفظ سرمایه های اجتماعی باید روی این مسائل مهم تمرکز کنیم.
دریافت و انتشار دهنده: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.