به گزارش ایرنا، نورالله تیموری روز دوشنبه در نشست خبری از آبرسانی سیار به 51 روستای استان خبر داد و افزود: در پیک مصرف و فصل گرما این تعداد تا 120 روستا نیز افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: هم اینک 98.5 درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از 177 هزار نفر در 498 روستای این استان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام با اشاره به اینکه ساخت هشت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، یادآور شد: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع‌ها، تا پایان امسال 20 روستای را از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.
وی ایجاد مجتمع های آبرسانی را دغدغه اصلی آبفای روستایی خواند و تاکید کرد: رسیدگی همه جانبه به روستاها، باعث ماندگاری و پایداری جمعیت و همچنین مهاجرت معکوس و حل معضل حاشیه نشینی در شهرها خواهد شد.
تیموری به میزان مصرف آب شرب در سطح روستاها نیز اشاره کرد و گفت: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای این استان به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است.
به گفته وی، الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد.
وی شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و اضافه کرد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در استان هم اکنون به بالای 99 درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت آبفار ایلام به نقش مخرب فرسودگی شبکه توزیع در هدر رفت اشاره کرد و افزود: مرور زمان و استفاده روزمره از تجهیزات از عمر ادوات مذکور می کاهد در این راستا بسیاری از شبکه ها و خطوط انتقال آب روستایی استان عمر مفید خود را از دست داده و نیاز به بازسازی دارند که این کارها در دستور کار است.
تیموری از شناسایی 748 مورد انشعاب غیر مجاز در سطح روستاهای استان ایلام در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد 495 مورد قطع و مسدود شده است.
به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون 220 انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای این استان شناسایی و قطع شده است.
تیموری به نقش رسانه ها در مدیریت مصرف آب اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم رسانه ها ضمن اطلاع رسانی جامع و ترویج فرهنگ صرفه جویی، شهروندان را فراگیری راهکارهای صرفه جویی یاری کنند.
به گزارش ایرنا، تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار، 885 مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و 587 مشترک تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.
منابع تامین آب روستایی استان ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.