عبدالرضا یاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد : احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به پدیده اعتیاد و مواد مخدر باید تقویت شود تا مبارزه با این آسیب مهم اجتماعی از حالت فردی خارج گردد.
وی گفت: اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بدره شامل چهار حوزه فعالیت اصلی است که تمام برنامه های این شورا حول این محورها انجام می شود.
وی افزود: درحوزه فرهنگ پیشگیری اقداماتی مانندبرگزاری تعداد26 کارگاه آموزشی برای ارتقا آگاهی خانواده ها ، جوانان و نوجوانان با موضوعات مهارتهای زندگی، مقابله با رفتارهای پرخطر، باورهای غلط در مورد اعتیاد و برگزاری تعداد 8 ایستگاه نقاشی و نمایشگاه عکس و تصویر با موضوع اعتیاد و تبعات مصرف مواد مخدر و باورهای غلط در مورد اعتیاددر کنار برگزاری طرح نیاز سنجی محلات و مسابقات ورزشی مختلف انجام شده است.
یاری حوزه مقابله با پدیده مواد مخدر را مهم خواند وبیان کرد: در این حوزه با همت فرماندهی انتظامی شهرستان و پلیس مبارزه با مواد مخدر با کنترل گلوگاه ها و اشراف اطلاعاتی ، کشف مواد مخدر و همچنین دستگیری 70 نفر از سوداگران مرگ در سطح شهرستان انجام شده است .
معاون فرمانداربدره تاکید کرد: در حوزه صیانت اجتماعی و توسعه مشارکت های مردمی،معرفی 40نفر از معتادان بهبود یافته جهت دریافت تسهیلات و پرداخت 6 فقره تسهیلات اشتغال زایی به آنها، شناسایی و تشکیل پرونده برای معتادان بهبودیافته ،توزیع 30 فقره سبد غذایی بین خانواده های آسیب دیده از اعتیاد ،برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای برای معتادان در حال ترک وایجاد سه سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام شده است .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بدره درمورد فعالیت های حوزه درمان این شورا گفت: پذیرش 184 نفر در مرکز ترک اعتیاد شهرستان بدره و نظارت مستمر وحمایت های مالی از فعالیتهای این مرکز برای بهبود وضعیت معتادان و بازگشت مناسب آنان به روند جاری زندگی صورت گرفته است .
وی با یاد اوری اینکه مقام معظم رهبری در سال 94 از مبارزه اعتیادبه عنوان اولویت اول در حوزه آسیب های اجتماعی تلقی فرمودند اضافه کرد: دولت تدبیر و امید هم نگاه ویژه ای به مقابله با آسیب های اجتماعی به خصوص مبارزه با اعتیاد دارد.
وی توضیح داد: رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و همچنین اتخاذ رویکرد علمی در برخورد با این پدیده در دستور کار دولت از ابتدا تاکنون بوده است.
شهرستان بدره بدره در 87 کیلومتری ایلام مطابق آمار رسمی نفوس و مسکن سال 1395 دارای 4هزار و311 خانوار و 15 هزارو614 نفر جمعیت است .
خبرنگار : ناهید ابراهیبمی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.