به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد نورالهی رئیس گروه سرمایه‌گذاری و برنامه ریزی طرحهای اداره کل امروز ۱۷ تیر ۹۶ از برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات منطقه نمونه گردشگری دهلران و مجتمع آبگرم با حضور استاندار ایلام در دهلران خبر داد و اظهار کرد: با تاکید استاندار قرار شد تمهیدات لازم جهت واگذاری زمین به سرمایه گذار جهت اجرای طرح صورت پذیرد و تسهیلات ریالی جهت توسعه طرح به سرمایه گذار اعطا شود.

نورالهی با بیان ابنکه تا‌کنون از محل اعتبارات ملی و استانی مبلغ ۵۰۰۰ میلیون ریال جهت راه دسترسی، آسفالت مسیر، تاسیسات برق، محوطه‌سازی و آب رسانی هزینه شده است، تصریح کرد:از محل اعتبارات ملی مبلغ ۳۰۰۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات استان و شهرستان مبلغ ۵۱۰۰ میلیون ریال در سال ۹۶ مصوب شده که در صورت تخصیص اعتبار مورد نظر و رفع مشکلات واگذاری زمین شاهد پیشرفت چشمگیری در منطقه نمونه و مجتمع آبگرم دهلران خواهیم بود.

چشمه های آبگرم با خواص درمانی و گوگردی در فاصله 3 کیلومتری از شهر دهلران در دامنه کوه سیاه کوه و نزدیک به غار خفاش قراردارد.

این چشمه های آب گرم، با دمای حدود 50 درجه سانتیگراد دارای چشمه های بهداشتی آب گرم و استخرهای لجن درمانی بوده که از اهمیت درمانی خاصی برخوردار است و آب این چشمه ها در طول روز با توجه به انعکاس نورخورشید به صورت هفت رنگ خود را نشان می دهد.

این تغییر رنگ روزانه آب گرم به صورت یک ضرب المثل محلی در آمده که می گویند افرادی که دارای ماهیت نیستند مانند آب گرم دهلران هستند که روزانه به چند رنگ تغییر می کند ولی هنوز بررسی علمی و فراگیری درباره این تغییر رنگ انجام نشده است.

این آب گرم یکی از آب گرم های نادر ایران است که در راستای خواص درمانی فوق العاده آن و اهمیت غیر قابل انکار اقتصادی آن بررسی های گسترده ای انجام نگرفته است.

با این وجود به تجربه ثابت گردیده که آب گرم دهلران برای درمان بیماری هایی چون دمل ها، زخم های بدن، شکستگی استخوان و بر طرف کننده برخی بیماری های پوستی و کوفتگی ماهیچه های بدن و گرفتگی مفید است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 696400
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.