عباس سرتنگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به سطح اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی در شهرستان ایوان بدلیل بارندگی کمتر، 15 هزار تن گندم و جو برداشت نشود.
وی افزود: متوسط برداشت محصول گندم در هر هکتار سه تن است که از این میزان 2 و نیم تا سه تن گندم آبی و یک تن گندم در کشت دیم است و متوسط برداشت جو در هر هکتار نیز بیش از یک تن پیش بینی شده است.
سرتنگی یادآور شد: سطح اراضی قابل برداشت محصول گندم و جو در شهرستان ایوان هفت هزار و 600 هکتار است که از این میزان چهار هزار و 100 هکتار گندم دیم، 500 هکتار گندم آبی و سه هزار هکتار جو است.
مدیر جهاد کشاورزی ایوان گفت: تاکنون یک هزار و 300 تن جو از اراضی شهرستان ایوان برداشت و توسط تعاون روستایی به عنوان عامل خرید تضیمینی، خریداری شده است.
سرتنگی ادامه داد: در سال زراعی جاری برای تحویل گرفتن محصولات کشاورزان چهار مرکز خرید شامل کل کل، زرنه، کلان و شرکت آرد سهندیس ایوان در نظر گرفته شده و 30 دستگاه کمباین برداشت محصول کشاورزان را بر عهده دارند.
وی با اشاره به نرخ قیمت تضمینی خرید جو از کشاورزان افزود: سال گذشته در شهرستان ایوان قیمت خرید تضمینی جو 10 هزار و 280 ریال بود که امسال این میزان 10 هزار و 300 ریال است و قیمت خرید گندم نیز 13 هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است.
به گفته وی، سال گذشته چهار هزار و 500 تن جو از کشاورزان خریداری شد اما امسال پیش بینی خرید سه هزار تن جو از کشاورزان این شهرستان را داریم.
به گزارش ایرنا، مجموع اراضی کشاورزی شهرستان ایوان 22 هزار هکتار است که سه هزار هکتار آن آبی و مابقی اراضی دیم است.
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.