مهناز همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص عقد قرارداد و واگذاری فرآیند نصب آسانسور به شرکت های آسانسوری فاقد مجوز و صلاحیت به مردم هشدار داد.
وی اظهار کرد: متاسفانه محرز گردیده که اکثر حوادث جانی و خسارات مالی ناشی از واگذاری خدمات و سرویس و نگهداری آسانسور به اشخاص، نصب کنندگان و سرویس کاران غیر مجاز است که این امر نیازمند توجه جدی مردم به این مقوله مهم است.
همتی افزود: مالکان، پیمانکاران، مدیران مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری که در عقد قرارداد دخیل هستند باید از شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر به نام خود شرکت مجری از سازمان صنعت، معدن و تجارت قرارداد عقد نمایند و در نصب و راه اندازی و سرویس سالیانه آسانسور از خدمات این شرکت ها استفاده نمایند.
مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد آسانسورهای نصب شده در استان، حفظ سلامت و ایمنی فردی و عمومی، حصول اطمینان از کیفیت دستگاه های آسانسور و نظارت بر نصب آسانسور و اطمینان از ایمنی آن ضروری است چرا که با اجرای کامل و دقیق موازین و الزامات استاندارد آسانسور، حوادث ناشی از آن نیز کاهش یابد.
همتی یادآور شد: انتظار می رود مردم این استان جهت نصب و راه اندازی آسانسور به تاریخ اعتبار پروانه طراحی و مونتاژ واحدهای نصاب آسانسور که دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند، توجه و دقت کنند.
وی گفت: نصب آسانسور توسط شرکت های غیرمجاز ممنوع است و مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی نصب آسانسور توسط این شرکت های غیرمجاز بر عهده مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور است.
مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: خرید قطعات و تجهیزات آسانسور نیز باید از تولید کنندگان دارای پروانه استاندارد انجام گیرد و فهرست آنها در اختیار نصابان باشد تا با کمترین مشکل در مراحل اجرا مواجه شوند.
همتی افزود: فهرست شرکت های مجاز در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان ملی استاندارد ایران موجود است لذا توصیه می کنیم مردم به هیچ عنوان از آسانسورهایی که گواهی نامه ایمنی رسمی و معتبر استاندارد ندارند، استفاده نکنند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.