مهناز همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل در سال جاری توسط شرکت همکار تایید صلاحیت شده مجری آزمون دوره‌ای باسکول‌های وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی 10274، بیش از 40 باسکول ثابت همکف در استان مورد آزمون قرار گرفته است.
وی افزود: مرحله اول این طرح در اسفند سال گذشته انجام شد و در این مرحله آزمون اولیه، سنواتی، بعد از تعمیر و صحت کار باسکول های ثابت همکف استان از جمله واحدهای تولیدی و خدماتی، تعاونی های روستایی، شرکت های پشتیبانی امور دام، باسکول های عمومی، کشتارگاه ها، شرکت های حمل و نقل، مراکز ذرت خشک کنی، مرغداری ها، سیلوها و مراکز خرید گندم توسط آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شده است.
مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: با توجه به حساسیت موضوع و مصوبه های این کمیته، تا پایان فصل برداشت هر 2 هفته یک بار آزمون صحت تکرار می شود تا از صحت و دقت عملکرد آنها اطمینان حاصل شود.
همتی تاکید کرد: آزمون باسکول‌های ثابت همکف معطوف به زمان برداشت محصول نخواهد بود و در طول سال در تمام شهرستان‌های استان ادامه خواهد داشت و از واحدهای تولیدی و خدماتی و باسکول داران تقاضا می‌شود با بازرسان همکاری لازم را به عمل آورند.
وی ضمن هشدار در خصوص توجه به برچسب کالیبراسیون باسکول ها گفت: نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تاییدیه استاندارد بر روی همه باسکول ها الزامی است و کشاورزان هنگام فروش گندم از وجود برچسب های صحت سنجش و تاییدیه استاندارد بر روی باسکول های مراکز خرید گندم مطمئن شوند.
40 مرکز خرید گندم در استان ایلام اقدام به خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان گندمکار این استان می کنند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.