رضا محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه مرحله این طرح با هدف افزایش آشنایی با توانمندی، آمادگی و مقابله خانواده ها با مخاطرات پیرامونی از اواخر سال گذشته انجام شد و مراحل چهارم و پنجم آن در اردیبهشت و خرداد امسال اجرا شد.
وی افزود: در طرح خادم، داوطلبان اقدام به آموزش خانواده ها و افزایش توانمندی آنان برای مقابله با مخاطراتی مانند سرما، کولاک، زلزله، سیل، آتش سوزی، برف و حوادث ترافیکی می کنند.
مدیر جمعیت هلال احمر ایوان تاکید کرد: این طرح دارای 12 مرحله آموزش است که در طول سال اجرا می شود و در قالب آن تلاش می شود مردم به سمت احساس نیاز برای دریافت آموزش های امدادی و ارتقای توانمندی حرکت کنند.
محمدی یادآور شد: با اجرای طرح خادم ضریب ایمنی خانواده در مقابله با مخاطرات افزایش می یابد و به این ترتیب خانواده ها به سمت ایمنی و افزایش تاب آوری به عنوان یکی از مهمترین توصیه های سازمان ملل به همه دولت ها، دست می یابند.
وی گفت: خانواده های زیر پوشش طرح خادم شامل خانواده هایی است که بر اساس نقاط آسیب پذیر شهرستان انتخاب می شوند و محل اجرای این طرح از واحدهای مسکونی مسکن مهر ایوان شروع شد.
وی اضافه کرد: از ویژگی های بارز این طرح این است که نیروهای جمعیت هلال احمر خود به خدمت خانواده ها رسیده و به آنان آموزش می دهند.
محمدی با بیان اینکه خدمات ارزنده هلال احمر برای مقابله با کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی ستودنی است، افزود: طرح خادم طرحی ملی است که در این شهرستان با جدیت در حال اجرا است.
به گفته وی، از همه برنامه ها و طرح های هلال احمر حمایت می شود و برای هر چه بهتر برگزار شدن طرح خادم از همه مسئولان ادارات خواسته شد با فراگیری آموزش های لازم با این جمعیت به عنوان سفیران هلال احمر همکاری کنند.
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.