بابک افراز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متقاضیان داربستی کردن باغ های انگور با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود برای دریافت تسهیلات اقدام به تشکیل پرونده کنند.
وی افزود: کارشناسان ادارات جهاد کشاورزی با مراجعه به باغ های متقاضیان در صورتی که نیاز به ایجاد داربست در تاکستان را بر اساس ارقام و نوع انگور و وضعیت آبیاری تایید کنند از طرف مالکان این باغ ها برای دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام می شود.
افراز یادآور شد: مدت زمان پرداخت تسهیلات از لحظه تشکیل پرونده تا هنگام پرداخت 10 تا 15 روز به طول می انجامد و در صورت نقص در پرونده متقاضی این زمان بیشتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: شرایط اقلیمی استان ایلام قابلیت توسعه ارقام مختلف باغ های انگور به خصوص در حاشیه رودخانه ها و روان آب ها را دارد و با اجرای طرح سامانه گرمسیری و طرح تامین آب و احیای اراضی جنوب استان از آبریز سد کرخه توسعه باغستان های انگور از اولویت های سازمان جهادکشاورزی است.
مدیرامورباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام توضیح داد: هم اکنون مطالعه تبدیل سه هزار هکتار از اراضی مرزی جنوب استان به باغ در دستور کار قرار دارد که در صورت تایید بخشی از این اراضی به باغ انگور تبدیل می شود.
وی یادآور شد: در استان ایلام ارقام یاقوتی و عسگری و در بخش کوچکی نیز به صورت محدود نوع پِرلت تولید می شود که البته در صدد افزایش سطوح تولید انگور رقم پرلت با توجه به میزان باروری و کیفیت بالای آن و جایگزینی با نوع یاقوتی هستیم.
یک هزار و 131 هکتار از باغ های استان ایلام را تاکستان تشکیل داده که از این میزان یک هزار و 35 هکتار آن را باغ های بارور انگور و مابقی نهال تشکیل داده است که در طول سال میانگین 6 هزار و 572 تن انگور از تاکستان های بارور تولید و برداشت می شود.
هر هکتار باغ انگور استان ایلام توانایی تولید 6 هزار و 350 کیلو انگور را دارد.
خبرنگار: زهرا موسوی **انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.