به گزارش ایرنا، در آخرین روز رقابت های ووشوی چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان، مبارزات فینال اوزان مختلف (هفت وزن) برگزار شد که 2 نماینده ایلامی در پایان کار مقتدرانه به 2 مدال طلا دست یافتند.
عبدالرحمن غلامی اظهار کرد: یزدان میرزائی در وزن منهای 70 کیلوگرم و سعید فاضلی در وزن منهای 70 کیلوگرم در آخرین روز مسابقات چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان شهر باکو موفق به کسب 2 نشان طلا شدند.
وی افزود: سعید فاضلی در وزن منهای 70 کیلوگرم روز اول مسابقات با حریفانی از ساحل عاج، نفر سوم جهان از اردن و نایب قهرمان جهان از ترکیه را شکست داد و در فینال با حریفی از کشور میزبان رقابت کرد و در پایان با اقتدار پنجمین طلایی تیم ایران را کسب کرد.
غلامی یادآور شد: در وزن منهای 75 کیلوگرم نیز یزدان میرزایی با حریفانی از اندونزی، جمهوری آذربایجان و مصر به رقابت پرداخت و مدال طلا را به گردن آویخت.
به گفته وی، کاروان ووشو کشورمان با کسب شش طلا در این مسابقات توانست بهترین عملکرد را در بین تمامی رشته های اعزامی ایران به بازی های کشورهای اسلامی داشته باشد.
غلامی گفت: در آخرین روز رقابت های ووشوی چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان، مبارزات فینال اوزان مختلف (هفت وزن) برگزار شد که هر شش نماینده ایران به مبارزه پرداختند و در پایان کار مقتدرانه به شش مدال طلا دست یافتند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مسابقات تیم 6 نفره ووشوی ایران با 6 طلای معین حاجی زاده، مهدی محمدی، عرفان آهنگریان، فرود ظفری، سعید فاضلی و یزدان میرزایی به کار خود پایان داد تا بهترین عملکرد را در بین تمامی رشته های اعزامی ایران به بازی های کشورهای اسلامی داشته باشد.
حسین اوجاقی و کیوان شیرآقایی هدایت تیم ملی ووشوی ایران را برعهده داشتند.
بیش از 700 نفر در رشته ورزشی جودو در استان ایلام فعالیت می کنند.

** آمادگی کامل ناجیان غریق استان ایلام بر استخرها
رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان ایلام گفت: ناجیان غریق این استان با آمادگی کامل در استخرها حضور دارند.
علی احسان شریف نیا بر لزوم آمادگی ناجیان غریق استان تأکید کرد و افزود: ناجیان غریق استان اعم از مرد و زن باید با گذراندن دوره آمادگی و دریافت گواهی می توانند فعالیت خود را بر سر استخرها آغاز کنند.
شریف نیا یادآور شد: ورزش های آبی بدلیل ارتباط مستقیم با جان ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است و هر سال این هیات با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان برای برگزاری کلاس های آمادگی از ناجیان استان دعوت بعمل می آورد.
وی تاکید کرد: امسال برای کاهش هزینه های ورزشکاران کلاس های آمادگی در محل استخر شهرستان ها برگزار می شود.
رئیس هیات نجات غریق وغواصی استان ایلام ادامه داد: کلاس های آمادگی در مرکز استان در 2 بخش آقایان و بانوان در استخر پردیس و آساره شهر ایلام برگزار شد همچنین این کلاس ها در شهرستان های ایوان، مهران و دره شهر از روز چهارشنبه سوم خرداد بمدت سه روز برای آقایان و بانوان برگزار می شود.
ایلام دارای سه استخر خصوصی و هفت استخر متعلق به ادارات و ارگان های دولتی است که استفاده از این اماکن برای علاقه مندان به ورزش مفرح شنا آزاد است.

** کسب مدال برنز جهانی توسط دختر نوجوان ایلامی
رئیس هیات تیراندازی ایلام گفت: آرمینا صادقیان نوجوان ایلامی عضو تیم ملی تیراندازی نوجوانان کشور این بار توانست در رده بزرگسالان با ثبت رکورد 419٫4 در دور مقدماتی در تفنگ بادی به فینال راه یابد و مدال برنز این رقابت ها را کسب کند.
کبری غیاثی افزود: در این رقابت ها که در شهر مونیخ کشور آلمان برگزار شد، برای نخستین بار این نوجوان شایسته ایلامی توانست قهرمان المپیک و نام آوران دنیا را کنار زده و مدال برنز این مسابقات را به گردن آویخت.
گفتنی است، مسابقات جهانی تیراندازی در شهر مونیخ کشور آلمان در 28 اردیبهشت ماه با حضور بیش از ٧٣6 تیرانداز از ٨٠ کشور جهان در رده بزرگسالان برگزار شد و آرمینا صادقیان از استان ایلام موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شد.
به گزارش ایرنا، وجود تیراندازان مطرح ایلامی و کسب بیش از 200 مدال رنگارنگ در عرصه های ملی، بین المللی و جهانی از جمله پوریا نوروزیان از اعضای ثابت تیم ملی که در المپیک ریو (برزیل) افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشت و آرمینا صادقیان از مدال آوران کشور و تیم ملی نشان از ظرفیت ورزشکاران این استان در این رشته دارد.
800 ورزشکار زن و مرد در استان ایلام در رشته ورزشی تیراندازی فعالیت ورزشی و مستمر دارند.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7180/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.