به گزارش ایرنا، فعالیت ده ها ستاد انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر ایلام که با بنرهای بزرگ تبلیغاتی در جای جای مناطق مختلف شهر بویژه از بلوار مدرس تا میدان شهدا و بلوار شمالی میدان امام خمینی (ره) به چشم می خورد به اوج خود رسیده و این اماکن تا پاسی از شب پذیرای طرفداران و هواداران کاندیداها هستند.
این در حالی است که علاوه بر توزیع هزاران پوستر و عکس و کارت تبلیغاتی بسیاری از پوسترها بر در و دیوار شهر نیز نصب شده و به رغم ممنوعیت این اقدام با نقض قانون بسیاری ها چهره شهر را بسیار نازیبا کرده اند.
شور و هیجان تبلیغاتی همه جا را فرا گرفته و هر لحظه بر تب و تاب آن اضافه می شود و هر یک از کاندیداها و طرفدارانش سعی دارد که برای جذب آرای مردمی به هر دری بزند تا بتواند آرای بیشتری کسب کند.
در این بین حضور فعال طرفداران نامزدهای انتخاباتی در محله های حاشیه نشین شهر مانند بانبور، سبزی آباد، بانبرز، هانیوان و همچنین خوابگاه های دانشجویی بیشتر نمود دارد و آنها با پخش مواد غذایی و بستنی و بسته های غذایی سعی در جلب اعتماد مردم و جذب آرای عمومی دارند.
با این وجود شور و حال تبلیغات انتخابات حال و هوای شهر ایلام را به کلی دگرگون کرده و فقط تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 28 اردیبهشت فرصت دارند تا برای جلب نظر مردم تلاش کنند.
برگزاری همایش ها و تجمع های ایلی و قبیله ای برای حمایت از کاندیداها از دیگر شگردهای تبلیغاتی در این روز منتهی به پایان تبلیغات رسمی انتخابات است.
سخنرانی های نامزدهای انتخاباتی و همچنین افراد سرشناس برای جذب آرا و پذیرایی از مردم با شربت، کیک و آبمیوه در کنار پخش آهنگ های مختلف و موسیقی محلی حال و هوای ستادهای تبلیغاتی را بسیار با نشاط کرده است.
اشمار زیادی از شهروندان ایلامی نیز برای تماشای شیوه های تبلیغاتی کاندیداها تا پاسی از شب در خیابان ها و اطراف ستادها حضور دارند تا شاید از این طریق بتوانند نامزدهای مورد نظرشان برای انتخابات روز چمعه را شناسایی کنند.
در کنار تبلیغات قابل توجه شوراهای اسلامی شهر بسیاری از ستادهای تبلیغاتی برای جذب آرای بیشتر حسن روحانی تبلیغ می کنند و با نصب بنرها و بادکنک های بنفش رنگ حمایت خود از تداوم دولت تدبیر و امید را اعلام داشته اند.
حضور پر شمار نیروهای نظامی و انتظامی برای حفظ آرامش و امنیت تبلیغات آزاد کاندیداها در سطح شهر نیز محسوس است و به طور کلی فضای با نشاطی این روزها بر جامعه حکم فرما شده است.
صدای بوق ممتد خودروها، آهنگ های مذهبی و سنتی، شعارها و اعلام حمایت از کاندیداها و به راه انداختن کارناوال های شادی در سطح شهر شور و نشاط دوچندانی به تبلیغات کاندیداها داده است.
به دلیل رها کردن حجم زیادی از پوسترها و عکس های تبلیغاتی و لیوان های یکبار مصرف در سطح شهر حجم کار رفتگران شهرداری نیز این روزها دو چندان شده که برای حفظ نظم و پاکیزگی شهر تا دیر وقت مجبور به رفت و روب و نظافت معابر و خیابان ها هستند.
به امید اینکه فرهنگ حفظ و صیانت از شهر ایلام توسط کاندیداها و طرفداران آنها رعایت شود و پس از اتمام تبلیغات یک روز را برای پاکسازی بنرها و عکس های خود از در و دیوار شهر قرار دهند تا دوره چهره شهر به حالت سابق بر گردد.
به گزارش ایرنا، برای انتخابات شورای شهر ایلام 146 نفر تایید صلاحیت شده اند که با توجه به جمعیت 180 هزار نفری این شهر طبیعتا تعداد زیادی است یعنی در ازای هر یک هزار و 200 نفر یک کاندیدا وجود دارد.
تعداد بالای نامزدها و رقابت تنگاتنگ برای تصاحب تنها هفت کرسی شورای شهر موجب شده با توجه به محدود شدن امکان انتخاب، کاندیداها و هواداران آنها به روش های خلاقانه و بی سابقه ای برای جلب نظر مردم روی بیاورند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجد سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.