جامعه سالم پیش از آنکه به آسایش نیاز داشته باشد به امنیت نیازمند است زیرا در سایه امنیت و آرامش است که هر خرد و کلان شدنی و دست یافتنی است از این رو دغدغه امنیت در همه ی شاخه های آن (روانی، اجتماعی، فیزیکی، ملی) از مهمترین مسئولیت دولت ها و خواسته ی ملت هاو جوامع به شمار می رود.
امروزه سیاستمداران و نظریه پردازان دریافته اند که تضمین امنیت ملی یک کشور که عمدتا ناظر بر امنیت سیستم حکومتی و کارکرد درست نهادهای 'دفاعی و امنیتی' در کشور است که در جای خود ناظر بر امنیت مردم است و به هر میزان این مولفه در میان سایر مولفه ها نقش بیشتری داشته باشد امنیت ملی پایدارتر، کم هزینه تر و بالنده تر خواهد بود.
این مهم نیازمند رابطه دو طرفه نهادهای امنیتی و مردم همچنین حس اعتماد متقابل می باشد که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهادهای امنیتی و انتظامی بویژه وزارت اطلاعات و کارکنان خدوم، هوشیار و تیزبین آن، این رابطه را از هر حیث حفظ نموده تا احساس امنیت را در جامعه بسط و گسترش دهند که در جای خود لازمه رشد، پیشرفت و توسعه کشور است.
اقدامات تحسین برانگیز و مجاهدت های خاموش و تلاش های شبانه روزی این عزیزان از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه های داخلی و خارجی باعث شده تا نسبت به دیگر نهادهای رقیب خود یک گام جلوتر باشند و این محقق نمی شود جز در سایه خصوصیات بارزی از جمله امانت داری، حق گویی و مردمی بودن که نشان از بلوغ اجرایی، تحلیلی و فنی آنان را می رساند.
حال مردم نیز می بایست همچون گذشته یاری رسان این نیروهای خدوم باشند به این دلیل که احساس امنیت را که بالاتر و با ارزش تر از خود امنیت و ایجاد امنیت است به کمک ملت برای ملت به ارمغان آورده اند و بارها نشان داده اند آبروی مردم در اولیت قرار دارد.
به واسطه همین بود که نشان پر افتخار سرباز گمنام را برای نخستین بار حضرت امام خمینی(ره) به سینه نیروها و پرسنل وزارت اطلاعات نشاندند.
در این باره مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها در مورد جایگاه والای این مولود انقلاب و مردمی بودن وزارت اطلاعات تاکید و خدمات آنها را خدمتی گرانبها در فعالیت های کشور دانستند.
مجموعه این عوامل سبب شد تا شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در تقویم رسمی کشور نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را روز سرباز گمنام امام زمان (عج) نامگذاری کنند.
جا دارد این روز فرخنده را خدمت ملت شریف ایران تبریک عرض نماییم و گرامی می داریم روز سربازان گمنام خوشنام را که پشتوانه ای برای اقتدار ملی اند.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.