یحیی آل اسحاق روز شنبه در حاشیه گشایش شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ظرفیت پیوندهای اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و عراق بیش از وضعیت کنونی است و باید با برنامه ریزی بهتر صادرات کالا را به این کشور تقویت و بیشتر کرد.
وی افزود: گسترش پیوندهای اقتصادی با عراق با توجه به موقعیت و وضعیت این کشور برای پیشبرد هدف های سیاسی و امنیتی نیز بسیار موثر و مهم است.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق ادامه داد: استان های مرزی با عراق بویژه ایلام با توجه به موقعیتی که در این زمینه دارند نقش کلیدی در گسترش پیوندهای بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور ایفا می کنند.
آل اسحاق اضافه کرد: انتظار می رود با در نظر گرفتن مزیت هایی که در حوزه پیوندهای سیاسی و اقتصادی بین ایران و عراق وجود دارد، فعالان و بازرگانان استان های مرزی از جمله ایلام به گسترش و تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور کمک کنند.
وی یادآور شد: عزم و اراده دولت و مسئولان برای توسعه روابط با عراق جدی است بنابراین تجار کشور باید از این فرصت برای افزایش صادرات کالا به این کشور بیشترین استفاده را داشته باشند.
وی تاکید کرد: برای تحقق و انجام این مهم در استان ایلام برخی مشکلات در حوزه گمرک و حمل و نقل وجود دارد که انتظار می رود برای رفع آنها بخش خصوصی و مسئولان استان وارد عمل شوند.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: راه اندازی و گشایش شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام می تواند در رفع برخی موانع و مشکلاتی از این دست کمک کار و موثر باشد.
آل اسحاق با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری کشورمان بعد از چین با عراق است، افزود: بر اساس آمار گمرک حجم صادرات سالانه کالا به عراق حدود هفت میلیارد دلار است که با توجه به نیاز و کشش بازار این کشور این رقم می تواند به سه برابر افزایش یابد.
وی اظهار کرد: استان ایلام به طور قطع می تواند نقش و جایگاه ویژه ای در افزایش صادرات به عراق داشته باشد.
آل اسحاق ادامه داد: ایلام با توجه به جایگاه منحصر به فرد و ممتاز در حوزه پیوندهای فرهنگی و اقتصادی با عراق افزون بر حوزه بازرگانی و صادرات کالا در بخش گردشگری درمانی، سیاحتی و زیارتی با عراق نیز می تواند بیشترین سهم و نقش را در کسب درآمد ارزی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق روز شنبه در آیینی با حضور یحیی آل اسحاق رئیس این اتاق و مسئولان محلی در محل اتاق بازرگانی ایلام گشایش یافت.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.