به گزارش ایرنا، جواد شرفخانی عصر پنجشنبه در نشستی با فعالان خبری و رسانه ای استان که در دفتر خبرگزاری تسنیم ایلام اظهار کرد : ستاد انتخاباتی دکتر روحانی نخستین ستادی است که متکی بر توان مردم برای ابن انتخابات در استان ایلام تشکیل شدهاست.
وی افزود : در این مدت برخی نامزدها شعارها و وعده هایی عنوان می کنند که تناسبی با وضعیت درآمدی کشور و حتی اختیارات رییس جمهوری نیز ندارد، برخی نامزد ها از 2، 5 برابر کردن درآمد کشور در صورت رسیدن به مسند ریاست جمهوری خبر می دهند که به عنوان یک کارشناس مسائل اقتصادی برای تحقق این امر باید رشد اقتصادی سالانه 20 در درصد داشته باشیم درحالیکه رشد اقتصادی در پایان دولت گذشته منفی 5، 6 درصر بدد و با وجود تلاش‌های صورت گرفته در این دولت هن اکنون به چهار درصد رسیده است.
وی یادآور شد : نامزد دیگری نیز وعده ایجاد پنج میلیون شغل را داده است، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته برای ایجاد هر شغل 150 میلیون تومان نیاز است و تحقق پنج میلیون شغل به 750 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، دولت گذشته با درآمد 800 میلیارد دلاری تنها حدود 100 هزار شغل در هشت سال ایجاد کرد و دولت را با 17 هزار میلیارد تومان کسری تحویل داد.
شرفخانی تاکید کرد : این امر موید این مطلب است که صرف داشتن بودجه امکان تحقق اهداف اقتصادی میسر نیست و تعامل سازنده با کشورهای دیگر از مهمترین لوازم رفع مشکلات اقتصادی در کشور است.
وی اضافه کرد : بیان این شعارهای پوپولیستی از سوی برخی نامزدها تنها برای جلب آرای مردم بوده و وظیفه نخبگان و رسانه ها برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص برنامه های نامزدها را دوچندان می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام پرداخت و گفت : برجام مانند درختی است که کاشته شده و هم اکنون در حال چیدن میوه و ثمر آن هستیم ، آمریکایی ها به اشکال مختلف تلاش کرده اند در روند اجرای آن سنگ اندازی کنند ولی اروپایی ها پایبندی خود را نشان داده اند.
شرفخانی ادامه داد :دیپلماسی قوی دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته توانسته بخش زیادی از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان را برطرف کند ضمن اینکه کاهش تورم از 45 درصد به زیر 10 درصد از توفیقات این دولت است، دولت تاکنون تلاش کرده با سیاست های انقباضی تورم را مهار کند و پس از این مرحله سیاست های انبساطی را برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار در کشور در پیش خواهد گرفت.
وی ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و حذف دانشجویان ستاره دار و زمینه سازی برای توسعه فعالیت ها در حوزه موسیقی و سایر رشته ها را از موفقیت های دولت در حوزه فرهنگی برشمرد.
شرفخانی افزود: باید تلاش کنیم اعتبار جهانی ایران اسلامی را دوباره در دنیا احیا کنیم ، به جرات می گویم اگر شخصی به جز روحانی و اشخاصی همچون رئیسی و قالیباف رییس جمهور شوند کشور به شرایط 8 سال قبل باز می گردد و زمینه برای شکل گیری اشخاصی همچون بابک زنجانی و امیرمنصور آریا فراهم خواهد شد.
وی تاکید کرد : شورای اصلاح طلبان کشور به این جمع بندی رسیده که نامزد نهایی این ستاد دکتر روحانی خواهد بود حتی اگر آقای جهانگیری تا پایان رقابت در عرصه حضور داشته باشد.
شرفخانی گفت: تشکل جمنا در اردوگاه اصولگرایان تاکنون نتوانسته به یک وحدت برای انتخاب نامزد واحد دست یابد و بعید به نظر میرسد به توافق برسند.
وی تاکید کرد : در صورتیکه دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور دوازدهم انتخاب شود، کابینه وی نیازمند خانه تکانی و انتخاب تیمی جوان تر و چابک تر است ضمن اینکه با توجه به حل و فصل مسئله پرونده هسته ای تمرکز از مسائل خارجی به مشکلات داخلی بیشتر خواهد شد.
خبرنگار : حسن کهزادیان *** انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.