دکتر راضی ناصری فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته شهرستان مهران با 580 بیمار بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری سالک را داشت در حالیکه این تعداد در سال قبل آن 382 نفر گزارش شده بود.
وی در خصوص افزایش تعداد مبتلایان به بیماری سالک در شهرستان مهران توضیح داد: وجود زباله و نخاله های فراوانی که در سطح این شهرستان انباشت شده و نیز نگهداری و پرورش دام در داخل شهر، به محلی برای رشد و تکثیر ویروس این بیماری و ناقلان آن تبدیل شده است.
دکتر ناصری فر افزود: پاکیزه سازی و نظارت بر سلامت محیطی شهرستان مهران توسط مسئولان و رعایت بهداشت محیط از سوی شهروندان باعث می شود که میزان ابتلا به این بیماری کاهش یابد.
وی یادآور شد: شهرستان آبدانان در سال گذشته 21 مورد مبتلا به بیماری سالک داشت که این روند در سال ماقبل آن 184 نفر بود و در شهرستان دهلران هم در پارسال 206 مورد ابتلا داشتیم که در سال 94 این تعداد 410 نفر بوده که این کاهش آمار بخاطر محیط پاک و سالم بوده است.
رئیس مرکز بهداشت استان ایلام گفت: برای مقابله با این بیماری در شهرستان های مهران، دهلران و آبدانان اقدام های مختلفی چون توزیع توری و پشه بند آغشته به سم، اسپری و قلم دور کننده حشرات در بین جمعیت در معرض آسیب انجام گرفته است.
وی گفت: برای مبارزه با این بیماری بومی محل های آلوده به ویروس سالک سم پاشی و عملیات جونده کشی از جمله موش به عنوان ناقل بیماری انجام می شود ضمن اینکه آموزش راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری سالک و توزیع بسته های بهداشتی در بین پادگان ها و مدارس که دارای کانون های جمعیتی هستند نیز صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا، در سال 93 تعداد یک هزار و 561 مورد و در سال 94 هم یک هزار و 302 مورد ابتلا به بیماری سالک در استان ایلام گزارش شده بود.
سالک نوعی بیماری پوستی است که از ویروس پشه لاشمانیا و توسط ناقلانی چون سگ و موش به انسان منتقل می شود و پوست بدن را بعد از گزش درگیر می کند اما مرگ و میر ندارد.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.