مجتبی میهن پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی از اواخر پنجشنبه وارد آسمان استان می شود که قدرت ریزش این سیستم بارشی روز جمعه قوی تر می شود.
وی در خصوص پدیده گرد و غبار در هوای این استان افزود: از میزان غلظت گرد و غباری که هم اکنون در هوای برخی مناطق استان ایلام وجود دارد در روزهای آینده بتدریج کاسته می شود ولی همچنان ریزگردها در هوای استان حضور دارند.
میهن پرست یادآور شد: از روز جمعه به علت سرعت وزش باد در استان ایلام و بیابان های جنوب عراق احتمال شکل گیری توده جدید ریزگردها و ورود آن به هوای این استان وجود دارد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام صبح امروز گفته بود: شاخص کیفیت هوای شهر ایلام، ایوان و مهران برای گروه های حساس در شرایط اضطرار قرار دارد.
علی طاهر سارایی اظهار کرد: با ورود پدیده ریزگردها به آسمان این استان، هوای شهرستان ایلام 2 برابر حد مجاز و هوای شهرستان های مهران و ایوان نیز با سه برابر حد مجاز در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این توده گرد و غبار از اوایل وقت چهارشنبه فعالیت خود را در نقاط مختلف این استان شروع کرده است، افزود: وضعیت ذرات معلق در هوای سایر شهرستان های استان در حال حاضر عادی گزارش شده و هوای این مناطق در وضعیت سالم است.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: وضعیت موجود در آسمان این استان بر اثر ورود توده گرد و غبار از سمت بیابان های کشور عراق به وجود آمده است.
به گزارش ایرنا، استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون پنج روز غبارآلود داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.
نوشیدن شیر فراوان، عدم خروج از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، اجتناب از ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله توصیه های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر به خصوص جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال، کودکان برای کاهش آثار منفی ریزگردها است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.