به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز دوشنبه همزمان با روز جهانی کارگر و در مراسم افتتاح مرکز درمانی جدید تامین اجتماعی ایلام ابراز امیدواری کرد: با ارائه خدمات بهتر و رفع مشکلات درمانی با تجهیزات خوب و بخش های مجهز به مردم این استان خدمات خوبی ارائه دهد.
وی افزود: با توجه به ساخت فیزیکی مناسب این مرکز درمانی و تجهیزات مناسب باید برای نگهداری و حفظ آن نیز اقداماتی صورت گیرد چرا که یکی از مشکلات ما نگهداری این شرایط و امکانات این مراکز درمانی است.
مروارید به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت یک انقلاب عظیم در حوزه بهداشت و درمان در تاریخ کشور ایجاد کرد که بسیاری از ابعاد آن هنوز اجرا نشده اما آنچه مشخص است 11 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و هزینه درمانی آنها کاهش یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح بزرگ در دولت بعدی نیز ادامه یابد و برنامه های بیشتری را پوشش داده و نقطه ضعف های آن نیز برطرف شود تا مردم بتوانند فارغ از دغدغه هزینه های بیماری به درمان خود اقدام کنند.
استاندار ایلام تاکید کرد: استان ایلام دارای ویژگی هایی است که سازمان تامین اجتماعی باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشد و دولت یازدهم با تمام توان این طرح را توسعه می دهد تا مردم بتوانند از خدمات بیشتری بهره مند شوند.
مروارید افزود: خوشبختانه استان ایلام نسبت به جمعیت خود در حوزه صنعت و کارگری در حال رشد است و با توجه به راه اندازی کارخانه های جدید، پتروشیمی و حوزه های نفتی امیدواریم شاهد رونق این استان در تمام بخش ها باشیم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این آیین گفت: سازمان تامین اجتماعی دردوره مدیریتی جدید خود بر اساس نظر افرادی که در مسائل کلان کشوراشراف دارند در مسیر طبیعی خدمت رسانی خود قرار گرفته است.
محمد علی همتی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی هشت سال قبل از این دولت در گیر مسائل حاشیه ای بسیاری بود تغییر هشت مدیر عامل در هشت سال برای سازمان نشان دهنده شرایط بحرانی بوده و اقدامات غیر کارشناسی و غیر حرفه ای در این زمینه صورت گرفت.
وی افزود: سازمانی که وظیفه اش خدمت رسانی به مردم بود خود در ایجاد عدم امنیت نقش داشت که خوشبختانه در حال حاضر سازمان مسیر خود را پیدا کرده و این حرکت روبه رشد را ادامه می دهد و سه سال است که برنامه های عملیاتی خود را مدون کرده است.
دکتر همتی یادآور شد: تمام تلاش سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان عدالت در ارائه خدمات، دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی بیشتر و افزایش کیفیت خدمات درمانی و ارتقا کیفیت خدمات در مسیر افزایش کارایی و بهره وری بهتر است.
وی تاکید کرد: آنچه که در حال حاضردر سازمان تامین اجتماعی برای خدمت به بیمه شدگان ارائه شده بیش از 2 میلیون متر مربع فضای درمانی است که سازمان تامین اجتماعی دومین تولید کننده درمان در کشور است.
به گفته وی 80 بیمارستان در سراسر کشور و 286 مرکز سرپایی در حال ارائه خدمت به بیمه شدگان هستند و با افتتاح مرکز درمانی خوزستان و ایلام تعداد این بیمارستان ها به 82 مرکز افزایش یافت و 10 درصد طرح های بیمارستانی کشور نیز مرتبط با این سازمان است.
دکتر همتی یکی از ابعاد مهم خدمات درمانی را خرید خدمت دانست و گفت: 46 هزار و 500 مرکز در سراسر کشور از جمله همه بیمارستان های دانشگاهی، خیریه و دولتی و قسمت اعظم بیمارستان های خصوصی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند.
وی افزود: در کنار این خدمات این سازمان در چند مرحله مشخص تئوری های ویژه ای آغاز کرده که یکی از آنها حرکت همراه با فناوری اطلاعات و گسترش فناوری و استفاده از آن در مسیر درمان بیمه شدگان است.
دکتر همتی یادآور شد: با توجه به عقب ماندگی این سازمان طی یک دهه و 2 دولت که از مسیر رشد فاصله گرفته بود خوشبختانه با طرح تحول نظام سلامت این کاستی ها جبران شد.
وی تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت بعنوان یکی از مهم ترین طرح های دولت یازدهم شرایط خوبی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان ایجاد کرد بطوریکه قبل از شروع این طرح سالانه سه هزار و 800 میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد این سازمان پرداخت می شد که این میزان به 11 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
دکتر همتی ابراز امیدواری کرد با روش های نوین مدیریتی، محاسبه گری هزینه ها و بصورت هیات مدیره ای این بیمارستان مدیریت خواهد شد و در تلاش است خدمات قابل قبولی را به بیمه شدگان ارائه دهد.
به گزارش ایرنا، بیمارستان شهدای زاگرس وابسته به تامین اجتماعی ایلام (میلاد 4) همزمان با 6 بیمارستان دیگر به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری به مناسبت روز جانباز و روز جهانی کار و کارگر افتتاح شد.
در مراسم افتتاح این بیمارستان محمدرضا مروارید استاندار ایلام، همتی معاون درمان سازمان تامینی اجتماعی و مدیران و مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه تامین اجتماعی و بخش درمان استان ایلام حضور داشتند.
خبرنگار: لیلی خاکی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.