به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام, حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام اظهار داشت: شورای نگهبان در رد صلاحیت کسانی که با ولایت فقیه و رهبری زاویه دارند انقلابی عمل کرد.

وی گفت: کثرت نام‌نویسی نامزدهای ریاست جمهوری به ویژه اصلاح طلبان تمسخر و دهن کجی به نظام و قانون اساسی و آتش تهیه  تبلیغاتی علیه شورای نگهبان است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: اساساً ثبت نام عده زیادی از آنها و رد صلاحیت بیشتر این افراد مقدمه و بهانه‌ای برای تخریب جایگاه شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: این یک واقعیت انکار ناپذیر است که شورای نگهبان همواره در رد صلاحیت برخی نامزدها بر اساس قانون و مصالح کشور با قاطعیت و انقلابی عمل می‌کند و جنجال‌های تبلیغاتی رسانه‌ای دشمنان و مزدوران داخلی در عزم و اراده اعضا شورای نگهبان بی‌اثر خواهد بود.

لطفی به واگذاری سهام عدالت پرداخت و گفت: واگذاری سهام عدالت و پرداخت یارانه‌های نقدی به مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در آستانه انتخابات شائبه تبلیغات انتخاباتی دارد و جای سوال است که چرا در مدت چهار سال چنین کمک‌هایی رخ نداد.

لطفی بیان کرد: اولاً چرا برخی از مدیران پرداخت یارانه را عذاب الیم، گداپروری و توهین به مردم عنوان می‌کردند اما در آستانه انتخابات در کیسه را باز کردند و ثانیا این نشان از بی‌عدالتی و جفا به سایر نامزدها است.

وی گفت: گر چه کمک به طبقات نیازمند جامعه همواره کاری مطلوب و در خور تحسین است اما در آستانه برگزاری انتخابات یک نوع امتیاز و جلب آرا برای نامزد خاص است.

وی خاطرنشان کرد: این کار قطعا موجب اعتراض و انتقاد سایر نامزدها خواهد شد و این برخلاف روند تبلیغات سالم در کشور و یک سنت غلط و مردم نیز از شیوه تبلیغات انتخاباتی کاملا ناراضی و معترض خواهند بود.

خطیب جمعه ایلام به 25 رجب که سالروز شهادت امام هفتم موسی بن جعفر(ع) است اشاره کرد و گفت: امام هفتم واجد تمامی صفات و کمالات انسانی بود.

لطفی بیان کرد: اصولا پیشوایان معصوم علیهم السلام مظهر کامل فضائل و مکارم اخلاقی بودند و همه آنها در یک مکتب تربیتی پرورش یافته و از سرچشمه نظام وحیانی الهام گرفته‌اند.

وی گفت: مکارم اخلاق و ویژگی‌های روحی پیشوای هفتم چنان چشمگیر بود که نه تنها دوستان بلکه سر سخت‌ترین دشمنان آن حضرت نیز بدان معترف بودند و خود را در برابر آن عظمت کوچک و حقیر می‌دانستند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: فشارها و تهدید و تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران در دوران ریاست جمهوری یکی از سران فتنه 88 صد چندان شد و علی‌رغم امتیازدهی و عقب‌نشینی از مبانی انقلابی و فکری امام آمریکائی‌ها نه تنها امتیازی به ایران نداند بلکه ایران را به‌عنوان محور شرارت معرفی کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624462
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.