علی سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه ریزی برای خرید 700 تن پشم از دامداران عشایر این استان توسط تعاونی های عشایری انجام شده است.
وی با بیان اینکه احتمال افزایش میزان خرید پشم از سوی این تعاونی ها نیز وجود دارد، افزود: ارزش ریالی پشم چیده شده از احشام عشایر استان 20 میلیارد ریال است.
سلیمی یادآور شد: پشم خریداری شده از عشایر ایلام به استان هایی چون تهران، البرز، کرمانشاه و خراسان رضوی فرستاده می شود که بیشتر این پشم در تولید صنایع دستی و صنعت قالی و گلیم کاربرد دارد و بخشی نیز به مصرف خود عشایر می رسد.
به گفته وی، فرایند پشم چینی از گوسفندان عشایر استان ایلام بسته به شرایط اقلیمی به طور معمول از 15 فروردین شروع و تا 15 اردیبهشت ماه ادامه می یابد و عشایر با دستگاه پشم چینی یا به روش سنتی این کار را انجام می دهند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته شرکت های تعاونی عشایری استان ایلام از مجموع یک هزار و 500 تن پشم تولیدی 350 تن آن را خریداری کردند.
به گزارش ایرنا، 9 هزار و 736 خانوار با جمعیت 60 هزار نفر در قالب 12 ایل و 32 طایفه و یک میلیون و 400 هزار راس دام در 95 کانون عشایری استان ایلام زندگی می کنند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/902
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.