به گزارش ایرنا، محمدعلی نیاکان روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت علی شاه خان حیدری زادی اظهار کرد: این شاعر خوشنام و کرد زبان دارای بیش از 42 دفتر شعر در قطع رحلی و به خط نستعلیق به همراه نقاشی های خود است که در نوع خود در غرب کشور کم نظیر است.
وی تاکید کرد: این شاعر از بزرگان و مصلحان و خیران استان در زمینه توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی است که همراه با رزمندگان اسلام در فتح میمک نقش داشته است.
وی دیانت، مردمداری و سخنوری را از ویژگی های این شاعر حماسی عنوان کرد و افزود: برگزاری این همایش در سایه تدبیر و درایت تمام مسئولان اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: 52 مقاله و 10 قطعه شعر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که پس از داوری این آثار در نهایت 9 مقاله بعنوان آثار برتر شناخته شده و در این همایش از آنان تجلیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، زنده یاد علی شاه خان حیدری زادی شاعر مجموعه دارئاسو و یکی از چهره های نام آشنای شعر کردی ایلامی است که در سال 1320 در روستای زنجیره شهرستان چرداول به دنیا آمد و در 19فروردین سال 82 روی در نقاب خاک کشید.
سلامت زبان، سلاست گفتار، تنوع مضمون و صفا و صمیمیت و مهرجویی از شاخصه های شهری این شاعر بود.
زنده یاد علی شاه خان حیدری زادی علاوه بر شاعر بودن هنر خطاطی و نقاشی نیز داشته و بین مردم به عنوان فردی مصلح و خیر معروف بوده است.
تا کنون برای مفاخر فرهنگی استان ایلام تاکنون پنج همایش برگزار شده که شامل تجلیل از غلامرضا خان ارکوازی سال 74، آیت ‌الله عبدالرحمن حیدری ایلامی سال 89، ولی محمد امیدی سال 92، شاکه و خان منصور سال 93 و محمدرحیم‌ خان کرد سال 95 است.
خبرنگار: رضا آزادی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7176/6034
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.