مجتبی میهن پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی از قدرت بارشی زیادی برخوردار نیست و میزان بارش ها در مناطق شمالی و سردسیر بیشتر از نواحی گرمسیر است.
وی افزود: وزش باد نسبتا شدید از تبعات این سامانه بارشی است که با توجه به وجود باد در بیابان های عراق و عربستان و شکل گیری کانون گرد و غبار در این بیابان ها احتمال ورود توده ریزگرد به مناطق جنوبی و غرب استان دور از انتظار نیست.
میهن پرست یادآور شد: فعالیت این توده ریزگرد به مدت یک روزه است و میزان غلظت آن رقیق تا متوسط است و از عصر روز چهارشنبه بتدریج از میزان غلظت آن کاسته می شود.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر 95 تا شهریور سال 96) تاکنون به طور متوسط 380 میلی متر بارش نزولات جوی در استان ایلام ثبت شده است.
استان ایلام در سال زراعی 96 - 95 شاهد کاهش محسوس نزولات جوی بویژه در فصل پاییز و دی ماه سال گذشته بود و با وجود بارش های مطلوب و نرمال در ماه های بهمن تا فروردین اما باز هم از منظر هواشناسی استان ایلام سال کم بارش و خشکسالی را پشت سر گذاشت.
طبق پیش بینی های هواشناسی استان ایلام، بارش های بهاری تا اردیبهشت ماه سال جاری همچنان ادامه دارد اما از امروز بتدریج از شدت بارش ها کاسته می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.