مجتبی میهن پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه همراه با بارش های خفیف و معمولی است و از روز جمعه با بارش های پراکنده بتدریج از میزان فعالیت آن کاسته می شود.
وی افزود: این سیستم بخاطر گرم بودن هوا، خود را به شکل بارش باران نشان می دهد ولی پدیده جوی قالب و اصلی در این مدت وزش باد نسبتا شدید تا شدید در نقاط مختلف استان است.
میهن پرست یادآور شد: همچنین از عصر شنبه تا یکشنبه هفته آینده نیز یک سامانه جدید بارشی وارد آسمان این استان می شود و هوای مناطق مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه وزش باد در مناطق مرزی و نزدیک به کشور عراق وجود دارد احتمال شکل گیری و ورود توده گرد و غبار به آسمان این استان در روزهای ابتدایی هفته آینده دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 225 میلی متر بارندگی در استان ایلام ثبت شد که نسبت به سال گذشته 61 درصد و نسبت به بلند مدت 23 درصد کاهش بارندگی داشته است.
هر چند در سال زراعی امسال (اول مهر امسال تا پایان شهریور سال آینده) در فصل پاییز و دی استان ایلام شاهد بارندگی موثر نبود اما طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی روند بارش ها در بهمن، اسفند و فروردین موثر و چشمگیر خواهد بود که این پیش بینی در بهمن ماه تا حدود زیادی درست بوده است.
با وجود سپری شدن 9 روز از آخرین ماه سال جاری هنوز هیچ بارشی در استان ایلام رخ نداده و مردم همچنان چشم انتظار بارش نزولات جوی هستند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان ایلام http://www.irna.ir/ilam و کانال تلگرام به نشانی irnailam@ منتشر می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.