محمدرضا مروارید روز یکشنبه در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: مساجد زیادی در سال های اخیر با مشارکت بنیاد برکت در مناطق دورافتاده و روستایی این استان احداث شد که فاقد روحانی و امام جماعت هستند.

وی افزود: با وجود اینکه خانه های عالم نیز در روستاها و مناطق محروم این استان احداث شده ولی شمار روحانیان برای استقرار در این استان کم و محدود است.

استاندار ایلام همچنین به آسیب های اجتماعی در این استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: ایلام بدلیل قرار گرفتن در همسایگی سه استان خوزستان، کرمانشاه و لرستان که از نظر اعتیاد جزء استان های نخست در کشور هستند، نیازمند اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی تاثیر گذار برای مقابله با این معضل است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این دیدار با اشاره به آسیب های اجتماعی در کشور گفت: برای مقابله با این آسیب ها می توان از ظرفیت هیات های مذهبی استفاده کرد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی افزود: شورای هیات های مذهبی استان ها باید آسیب های اجتماعی را رصد کرده و برای مقابله با آن برنامه ریزی و اقدام کند.

وی ادامه داد: در این زمینه سه استان کشور از جمله ایلام به عنوان پایلوت انتخاب و با مشارکت مساجد، ائمه جماعات و هیات های مذهبی در مناطق آسیب زا و حاشیه شهرها اقدام های لازم برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد انجام خواهد شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی این طرح با مشارکت هیات های مذهبی به صورت سراسری در کل استان های کشور اجرا شود.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به فعالیت 90 هزار هیات مذهبی در کشور یادآور شد: ظرفیت مردمی موجود در این هیات ها از 50 درصد آسیب های اجتماعی می تواند پیشگیری کند.

وی با اشاره به اهمیت رفع مسایل و مشکلات اجتماعی تاکید کرد: در بودجه سال جاری و در صورت تخصیص اعتبار لازم، برای مقابله با آنها می توان برنامه ریزی اساسی انجام داد تا مشکلات به حداقل کاهش یابد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618399
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.