سرهنگ رضا همتی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توده بارشی که از روز گذشته وارد آسمان استان شده فعالیت آن با شدت بیشتری از بامداد امروز بیشتر شد و هم اکنون شاهد بارش باران بویژه در شهرستان های حوزه شمالی این استان هستیم.
وی افزود: این وضعیت باعث شد که مه گرفتگی و کاهش دید برای رانندگان در جاده های مناطق کوهستانی همچون گردنه های قلاجه و قلندر روی دهد که می تواند شرایط را برای بروز سوانح رانندگی مستعد کند.
سرپرست پلیس راه ایلام یادآور شد: تاکنون گزارشی مبنی بر ریزش و یا رانش کوه در مسیرهای ارتباطی این استان دریافت نشده و حادثه خاص رانندگی نیز روی نداده است که امیدواریم این وضعیت تداوم داشته باشد.
سرهنگ همتی زاده با اشاره به اینکه بارش های بهاری ممکن است حالت سیلابی پیدا کنند، از عموم مردم بویژه افرادی که در مسیرهای حاشیه رودخانه ها رانندگی می کنند، خواست از تجمع در این مناطق اجتناب کنند تا شاهد بروز سانحه ناگواری نباشیم.
وی همچنین از مردم خواست در صورتی که قصد مسافرت به دیگر مناطق کشور را دارند ضمن اطلاع از وضعیت راه ها، تجهیزات و امکانات مورد نیاز سفر را همراه خود داشته باشند و حتی الامکان از رانندگی در شب خودداری کنند.
سرپرست پلیس راه ایلام اضافه کرد: رعایت نکردن سرعت مطمئنه از سوی رانندگان احتمال واژگونی را در جاده‌های لغزنده افزایش می‌دهد، در این شرایط رانندگان باید از سرعت و سبقت غیرمجاز اجتناب کرده و با توجه به کاهش دید نسبت به سالم بودن چراغ های روشنایی بویژه چراغ های مه شکن خودروهای خود اطمینان حاصل کنند.
به گزارش ایرنا، با وجود آنکه در استان ایلام تاکنون آزادراه و بزرگراهی احداث نشده و به دلیل طبیعت کوهستانی بسیاری از جاده های ارتباطی دو طرفه هستند ولی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در ناجای کشور، ایلام با کاهش 30 درصدی تلفات حوادث جاده ای رتبه نخست کشور را در سال گذشته به خود اختصاص داد.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.