یوسف شیخ الملوکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش های این سامانه امروز و امشب بتدریج شروع می شود و تا روز یکشنبه به تناوب و به صورت مقطعی و نقطه ایی ادامه دارد.
وی افزود: هر چند دامنه فعالیت این سیستم باران زا در کل استان ایلام پراکنده است اما عمده این نزولات جوی در مناطق شمالی، کوهستان و ارتفاعات استان است.
شیخ الملوکی یادآور شد: وزش باد، رگبار همراه با رعد برق از آثار این سیستم بارشی است که با توجه به قوی بودن بارش ها، لغزندگی جاده های درون و برون شهری و آبگرفتگی معابر وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام به رانندگان توصیه کرد هنگام عبور از جاده های برون شهری بویژه مسیرهای کوهستانی و گردنه ها احتیاط لازم در رانندگی را به خاطر لغزندگی جاده و احتمال مه گرفتگی رعایت کنند و همچنین عشایر کوچرو و دامداران از حضور در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: به علت وزش باد در استان ایلام و کشور عراق احتمال شکل گیری کانون های گرد و غبار در کشور عراق و ورود این ریزگردها به آسمان این استان در روزهای آینده دور از انتظار نیست.
به گفته شیخ الملوکی، پیش بینی می شود بارش های بهاری در استان ایلام تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری همچنان ادامه داشته باشد هر چند که بتدریج از قدرت بارشی و نزول باران های موثر کاسته می شود.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد ) جاری تا کنون 355 میلی متر نزولات جوی در استان ایلام ثبت شده که این مقدار بارش نسبت به سال گذشته 51 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 16 درصد کاهش داشته است.
در این مدت شهرستان های ایوان با 548 میلی متر بیشترین و مهران با 131 میلی متر کمترین بارش ها را داشتند و شهرستان ایلام هم 369 میلی متر بارش را داشته است.
خبرنگار : زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.