به گزارش ایرنا ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در آیین افتتاح این مرکز گفت: شش میلیارد ریال برای راه اندازی مرکز دیجیتال رادیولوژی بیمارستان امام علی(ع) سرابله هزینه شده است.
علی دل پیشه افزود: ویژگی های این دستگاه کاهش مصرف برق، کیفیت عالی تصاویر، کاهش هزینه های جانبی مانند فیلم و غیره،میزان اشعه دریافتی و نگهداری تصاویر بیمار برای سال ها درسیستم می باشد.
وی دیگر مزیت این دستگاه دیجیتال را تحویل عکس بصورت سی دی در اختیار بیمار و فکس همزمان آن به پزشک بیمارمورد نظر در هر نقطه از کشور برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در جریان بازدید حاضران از دیگر بخش های بیمارستان امام علی (ع)اظهار داشت: در راستای طرح تحول سلامت بعنوان برگ زرین دولت تدبیر و امید ،واحد زایشگاه این مرکز آموزشی درمانی با بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه نوسازی و تجهیز شده است
دکتر دلپیشه افزود: هم اکنون 3 اتاق زایمان با تجهیزات پیشرفته با اولویت زایمان طبیعی و شیوه های نوین زایمان در این بیمارستان فعال است.
وی خاطر نشان کرد: در بخش زایمان بیمارستان شهر سرابله همه تجهیزات و امکانات مورد نیاز مادر و کودک و تجهیزات زایمان، امکانات همراه بیمار و فضا سازی متناسب با شرایط روحی مادر برای کم کردن استرس زایمان فراهم شده است.
وی یاد آوری کرد: در سال گذشته 380 زایمان در زایشگاه مرکز آموزشی درمانی امام علی(ع) بصورت رایگان انجام گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اجرای موفق طرح تحول سلامت را دستاورد بزرگ دولت دکتر روحانی در کشور برشمرد و یادآور شد: در این راستا در سال گذشته بیش از 5 هزار میلیارد ریال(50 میلیارد تومان) تجهیزات پزشکی و درمانی به استان ایلام وارد شده که همچنین برای خرید دستگاه ام آر ای 70 میلیارد ریال هزینه شده است.
دل پیشه همچنین از هزینه بیش از 40 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی بیمارستان امام علی(ع) در راستای طرح تحول سلامت خبر داد.
وی یکی دیگر از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی را انعقاد تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و استانداری ایلام برای توسعه فضاهای درمانی و بهداشتی در استان برشمرد که امسال اجرایی می شود.
وی گفت: برای تحقق این موضوع 45 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که 50 درصد آن توسط وزارت بهداشت و مابقی نیز توسط استانداری تامین اعتبار می شود.
شهرستان 57 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
در ادامه امام جمعه و فرماندار چرداول به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن بازدید از قسمت های مختلف بیمارستان از تعدادی از بیماران بستری بازدید و با نثار شاخه گل از آنان دلجویی کردند.
/6034/7176
خبرنگار: رضا آزادی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.