نعمت الله بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعزیرات حکومتی استان همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی خود را بسیار زودتر از سال های گذشته و از 28 بهمن آغاز کرد و در یک بازه زمانی 45 روزه ادامه داد.
وی افزود: نیروهای این اداره کل طی مدت اجرای این طرح نظارت مستمری بر نحوه عرضه کالاهای ویژه نوروز در سطح بازار داشته و حتی در ایام تعطیلات نیز این بازرسی ها تداوم داشت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: با تمهیدات اندیشیده شده در این مدت به منظور نظارت بر تامین مایحتاج اساسی مردم در تعطیلات نوروز 96 کمترین مشکل مشاهده شد و عرضه کالاها در بازار با آرامش نسبی همراه بود.
بیرانوند تاکید کرد: با وجود این تلاش ها برخی تخلفات در سطح بازار مشاهده شد که مهمترین آنها درج نکردن قیمت، گران فروشی و ارائه نشدن فاکتور از سوی فروشندگان بود که در صدر تخلفات به ثبت رسید.
وی گفت: در حوزه کالا و خدمات 388 فقره پرونده در ایام نوروز تشکیل شد که از این تعداد تاکنون به 370 پرونده رسیدگی و پس از سیر مراحل قضایی مختومه شد و متخلفان به پرداخت 576 میلیون و 770 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام افزود: 54 پرونده نیز در بخش قاچاق کالا و و ارز طی مدت اجرای طرح نوروزی به این دستگاه نظارتی وارد شد که به تمامی این پرونده ها رسیدگی شد و متخلفان نیز مبلغ 824 میلیون و 343 هزار ریال جریمه شدند.
بیرانوند اضافه کرد: رسیدگی به پرونده های حوزه بهداشت، درمان و دارو نیز با توجه به ارتباط تنگاتنگ با سلامت مردم از اولویت های تعزیرات حکومتی است که در طرح نوروزی 32 پرونده در این حوزه تشکل شد که 100 درصد آنها مختومه شد و متخلفان نیز به پرداخت 54 میلیون و 200 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
به گزارش ایرنا، چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.