مازیار سلیمان نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مردم در روز 13 فروردین و یا روزهای پس از آن ماهی های قرمز خود را تحویل مسئولان شهرداری های محل زندگی خود دهند و از رها کردن این آبزیان در روان آب های طبیعی خودداری ورزند.
به گفته وی در شهرستان ایلام با ' طرح ماهی ها دوست دارند زنده بمانند' شهرداری ایلام دریاچه مصنوعی بوستان کوثر و شهرداری مهران بلوار امام(ره) روبروی فرمانداری را برای جشن ماهی ها در نظر گرفته اند.
سلیمان نژاد یادآور شد: شهرداری ارکواز ملکشاهی با در نظر گرفتن 2 مکان بوستان شهدا جنب پمپ بنزین صفایی و منبع آب قدیم شهرداری ارکواز و سرابله نیز با معرفی دریاچه مصنوعی شهر سرابله در طرح زیست محیطی رهاسازی ماهی ها خارج از زیستگاه های طبیعی مشارکت دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام افزود: همچنین شهرداری دهلران استخر بوستان شقایق را برای رهاسازی ماهی های هفت سین مردم اختصاص داده و دیگر شهرداری های سایر مناطق استان نیز برای مشارکت در طرح رهاکردن ماهی ها مکانی را معرفی نکرده اند.
وی تاکید کرد: عموم مردم برای حفظ اکوسیستم طبیعی آبی استان از رهاسازی ماهی قرمز های سفره هفت سین در رودخانه، دریاچه، چشمه، مرداب و دریاچه های پشت سدها و یا هر روان آب طبیعی دیگری خودداری کنند.
وی توضیح داد: ماهی های قرمز هفت سین از گونه های غیر بومی هستند که با رهاسازی آنها در طبیعت بومی استان حیات سایر آبزیان و اکوسیستم طبیعی این زیستگاه ها به خطر می افتد و این آبزیان به عنوان مهاجم ناقل انواع بیماری ها در بین دیگر گونه های بومی هستند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.