مجید رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه همه شهروندان باید در پاکیزگی و حفظ و نگهداری محیط های عمومی، همچون منازل و اماکن شخصی متعلق به خود کوشا باشند، اظهار داشت: نه به زباله شعار بسیار خوبی است، و به طور حتم هیچکس نمی تواند ادعا کند که تاکنون این موضوع مهم را نشنیده است.
وی با بیان اینکه ذات انسان ذات پاکی است و سرشت نیکوی انسانی فضای مثبت زندگی خود را طلب می کند، افزود: بی شک بحث نظافت و پاکیزگی یکی از جنبه هایی مورد تاکید این فطرت پاک است، که گستره آن از زندگی شخصی و فردی مردم آغاز می شود، و علاوه بر محیط خانه سایر مکان ها و محیط های اجتماعی دیگر را نیز در بر می گیرد.
رفیعی افزود: برغم همه بی مبالاتی های غیر قابل کتمانی که در خصوص نظافت و پاکیزگی وجود دارد، مردم بعضا این موضوع را یکی از دغدغه های جدی خود می دانند، که این نشان می دهد، مباحث زیست محیطی تا چه حد در نگاه جامعه از اهمیت برخوردار است.
این مسئول همچنین راه اندازی هر حرکت فرهنگی که با مقوله محیط زیست مرتبط باشد، را محترم دانست، و افزود: رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی بواسطه اینکه مورد توجه مردم هستند و یک مرجعیت خاصی در نزد افکار عمومی دارند هر چقدر در حوزه های اجتماعی و فرهنگی ورود پیدا کنند قطعا اثرگذار خواهند بود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به شکل گیری و شروع فعالیت کمیته فرهنگ شهروندی در سازمان متبوعش از حدود 2 سال پیش با هدف ایجاد یک وحدت رویه بین مجموعه شهرداری قم، افزود: با توجه به پراکندگی و موازی کاری موجود بین سازمان های مختلف شهرداری در حوزه فرهنگ شهروندی، تا به حال یک برند و نشان واحد و یکسانی در این زمینه مورد حمایت قرار نگرفته، از این رو کار آن گونه که شایسته است، انجام نشده است.
این مقام شهرداری قم همچنین خاطر نشان کرد: حوزه فرهنگی این نهاد مردمی و کمیته مذکور درصدد است، با هدف ایجاد محیطی شاداب تر و پاکیزه تر برای شهروندان اتفاق های خوبی را با کمک هنرمندان و با محوریت مردم رقم بزند، و این پیام مهم را نیز به جامعه منتقل، و با کمک و همت اصحاب رسانه بازتاب بهتر و بیشتری را از این فعالیت ها منعکس کند.
وی همچنین یادآور شد: با توجه به تاکیدهای حوزه مدیریت شهری قم بویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر مبنی بر ورود فعالانه سازمان های تابعه به مباحث فرهنگ شهروندی، افزود: خوشبختانه در سال 96 برای همه سازمان های وابسته به شهرداری از جمله فرهنگی، هنری به نسبت گذشته بودجه خوبی پیش بینی شده، و کمیته فرهنگ شهروندی نیز موظف است، تا هماهنگی های لازم را در نحوه هزینه کرد و خروجی تولید های محتوایی مرتبط بوجود آورد.
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.