به گزارش ایرنا، محمد سلیمانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این جمعیت اظهار کرد: در اجرای این طرح علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، پنج پایگاه دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی می شود .
وی افزود: خودروهای نجات، آمبولانس و پرسنل پشتیبان به همراه 450 امدادگر آموزش دیده از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده در این پایگاه ها مستقر شده و نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام می کنند.
سلیمانی همچنین از احداث 2 پایگاه امدادی این جمعیت ویژه کاروان های راهیان نور در مسیر یادمان شرهانی و نقطه ایثار اشاره کرد و یادآور شد: در این پایگاه ها نیز در صورت نیاز امدادرسانی به کاروان های راهیان نور انجام می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام تاکید کرد: بالگرد این جمعیت نیز از پنجم فروردین ماه سال آینده در مرکز این استان با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی سوانح احتمالی جاده ای و کاهش تلفات حوادث مستقر خواهد شد.
به گفته وی، بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این بالگرد از پنجم تا 15 فروردین به مدت 10 روز در ایلام مستقر است تا در صورت نیاز امدادرسانی به حوادث را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهد.
سلیمانی اضافه کرد: همچنین به منظور رفاه حال مسافران خیمه های نماز توسط این جمعیت در جاده های استان ایلام بر پا می شود تا نمازگزاران در این مکان ها فریضه نماز را بجا آورند.
وی افزود: این جمعیت به عنوان عضو ستاد تسهیلات سفر آماده خدمات رسانی به مسافران بوده و خدمات دهی این جمعیت نسبت به سال های گذشته دو برابر و نیروهای جمعیت نیز در حالت آماده باش کامل درآمده اند.
سلیمانی از مسافران نوروزی خواست در صورت مواجه با حوادث احتمالی در محورهای ارتباطی استان با شماره 112تماس حاصل نمایند.
طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با هدف کاهش حوادث جاده ای و تسریع در امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث همه ساله توسط جمعیت هلال احمر اجرا می شود.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.