به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در همایش شهرداران استان ایلام اظهار کرد: روند ورود گردشگران غیربومی به این استان در سایه تردد زائران اربعین حسینی طی سال های اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته و به دلیل طبیعت زیبا و چشم نواز بسیاری از گردشگران تمایل دارند در فصول مختلف و بویژه ایام نوروز به استان ایلام سفر کنند.
وی افزود: یکی از ارگان هایی که در ایجاد رضایت نسبی مسافران از عملکرد مسئولان نقش بسزایی ایفا می کند، شهرداری است که باید با ارائه خدمات مناسب زمینه جلب رضایت مندی گردشگران را فراهم کند.
استاندار ایلام بر لزوم حرکت به سمت کیفی کردن فعالیت ها و استفاده از روش های نوین مدیریت شهری در عملکرد شهرداری ها تاکید کرد و یادآور شد: اداره کردن شهرها به شکل سنتی امروزه از کارآیی لازم برخوردار نیست و باید با تدوین طرح های جامع به سمت و سوی مدیریت سیستمی حرکت کنیم.
مروارید یکی از مهم ترین نیازهای شهرها را توسعه فضاهای سبز برشمرد و از عموم شهرداری ها خواست نسبت به ایجاد این اماکن در نقاط مختلف اهتمام داشته باشند.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی بارندگی های مناسبی در ایام نوروز خواهیم داشت که باید به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای مسافران آمادگی به منظور اسکان آنان وجود داشته باشد.
استاندار ایلام توجه دولت تدبیر و امید به رفع نیازمندی های شهرداری ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اعطای سهمیه قیر رایگان در این دولت به شهرداری ها صورت گرفته و میزان کمک های دولت 2،7 برابر سالیان گذشته شده است.
مروارید با اشاره به تاثیرات توافق برجام بر درآمدهای دولت اظهار کرد: با افزایش فروش نفت مشکلات سال 94 که یکی از سخت دوران ها در تاریخ جمهوری اسلامی بوده است تا حدودی برطرف شده و امیدواریم روز به روز شاهد گشایش در وضعیت اقتصادی مردم و دولت باشیم.
وی یادآور شد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده اند به منظور رفع نیازهای شهرداری های استان در فرصت باقیمانده تا پایان سال مبلغی در چارچوب حوزه سیل و ماده 180 به استان اختصاص دهند که امیدواریم محقق شود.
استاندار ایلام همچنین به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و افزود: شهرداران در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به فراهم کردن نیازهای برگزاری باشکوه این رخداد سیاسی برنامه ریزی مدونی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: 880 میلیارد ریال اعتبار امسال در اختیار شهرداری های استان ایلام قرار گرفته است که این مقدار به نسبت سال 92 حدود سه برابر شده است.
شاپور پولادی اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات در راستای توجه به شهرداری های کشور اعطای سهمیه قیر رایگان بود که در استان 10 هزار تن از طریق وزارت راه و شهرسازی و 6 هزار و 500 تن نیز از جانب سازمان همیاری شهرداری ها واگذار شده که تحقق این موضوع در طول تاریخ فعالیت شهرداری های استان ایلام بی سابقه بوده است.
وی یادآور شد: با وجود مشکلات مالی امسال میزان تخصیص اعتبارات عمرانی به شهرداری های استان 100 درصد بوده و تلاش شده نیازهای آنان تا حدی مرتفع شود.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: شهرداری ها باید به سمت و سوی خودکفایی و خارج کردن دست خود از جیب دولت حرکت کنند، تا زمانیکه شهرداری ها نتوانند برای خود درآمدهای پایدار کسب کنند، مدیریت شهری به درستی انجام نخواهد شد.
پولادی ادامه داد: شهرداری ها باید از شکل مدیریت چهره به چهره به سوی مدیریت سیستمی سوق پیدا کنند، تا شاهد ارتقای بهره وری این نهادهای تاثیرگذار باشیم.
وی اضافه کرد: در راستای ارائه آموزش های کاربردی به عوامل شهرداری های استان امسال 23 هزار و 400 نفر ساعت آموزش در حوزه های مختلف صورت گرفته است.
در پایان این مراسم با اهدا لوح از تعدادی از شهرداران برتر استان تجلیل شد.
استان ایلام با جمعیت حدود 580 هزار نفر دارای 25 شهر است که 24 شهر زیر 50 هزار نفر جمعیت داشته و تنها مرکز استان در محدوده جمعیتی زیر 200 هزار نفر جمعیت قرار می گیرد.
خبرنگار: حسن کهزادیان** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.